السبهان به «الشرق الأوسط»: تمامی تهدیدها و تروریست ها را به بغداد گزارش کردیم

1471992751290743000

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، بر اساس اعلام عبد الباری زیباری رئیس کمیسیون، امروز جلسه ای برای بررسی گزارش هایی که «الشرق الأوسط» در شماره روز یک شنبه گذشته درباره نقشه مرتبط با ترور ثامر السبهان سفیر سعودی در عراق منتشر کرده بود تشکیل خواهد داد.

زیباری در بیانیه ای گفت، کمیسیون روابط خارجی امروز جلسه خواهد داشت و این موضوع را بررسی خواهد کرد. وی اشاره کرد: «بر اساس الفبای همکاری های دیپلماتیک، نباید دیپلمات ها و یا پرسنل سفارت خانه ها در عراق در معرض خطر قرار گیرند». وی بر علاقمندی عراق به داشتن روابط حسنه با تمامی کشورهای جهان از جمله عربستان سعودی تأکید کرد.

در همین راستا، و در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه عراق که وجود هر گونه نقشه ای برای ترور السبهان را تکذیب می کند، سفیر عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت، سفارت خانه به شکل رسمی و به طور مستمر تمامی تهدیدها از سوی عناصر تروریست که امنیت عربستان سعودی، و همچنین هیئت دیپلماتیک ریاض در بغداد را تهدید می کنند را به اطلاع وزارت خارجه عراق می رساند. وی تأکید کرد این تهدیدها مستند هستند.

السبهان روز گذشته در تماسی تلفنی از خارج از بغداد تأکید کرد، که تلاش ها و نقشه برای ترور وی صحت دارد، و اطلاعاتی از بسیاری از عراقی های شریف درباره این تهدیدات به دست آمده است. وی گفت: «همه این تهدیدات مستند شده است و به وزارت خارجه عراق ابلاغ شده است، و از طریق رسانه های عراقی مستند هستند». وی اشاره کرد: «برخی سیاستمداران بر اساس چیزی که از آن ها می شنویم، تحت فشار قرار می گیرند و ممکن است بر خلاف میل خود در یک مسیر ناخواسته قرار بگیرند».