رصد انتقال آن ها با خودروهای دولتی پس از ورود با اجازه نامه از وزارت کشور

1450307812936575000

قطر اعلام کرد که برای اطلاع از حادثه ربوده شدن چندین قطری که با اجازه رسمی از وزارت کشور عراق و هماهنگی سفارت عراق در دوحه برای شکار وارد خاک این کشور شده بودند، روز گذشته تماس هایی با دولت عراق برقرار کرده است.

این در حالی است که پس از آن که عملیات جستجوی مفقودان، که تعداد آن ها در ابتدا ۱۷ نفر بود، آغاز شد، تعدادی از آن ها آزاد شدند.

با این حال اخبار ضد و نقیضی درباره جزئیات ربوده شدن این افراد، که در استان جنوبی المثنی ربوده شدند، منتشر شد. در حالی که پلیس المثنی گفته بود ربوده شدگان با خودروهای سیاه دولتی منتقل شدند، وزارت کشور عراق اعلام کرد که این عملیات به علت پایبند نبودن قطری ها به دستورالعمل صادر شده صورت گرفت.

سرتیپ سعران الاعاجیبی رئیس پلیس المثنی طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت که افراد مسلح ناشناس که سوار بر خودروهای دولتی تیره رنگ بودند وارد صحرای جنوبی در استان المثنی شدند، و در بامداد، ۱۷ قطری از ۲۶ نفری که در حال شکار در صحرا بودند را ربوده و به سمت نامعلومی بردند. الاعاجیبی گفت که کمیته ای از افسران ارشد پلیس و ارتش در استان المثنی برای انجام تحقیقات و کشف جزئیات حادثه تشکیل شده است.

در حالی که دولت محلی در استان المثنی، انگشت اتهام در قضیه ربوده شدن قطری ها را به سازمان داعش نشانه گرفت، یک منبع مسؤل در وزارت کشور عراق، که نخواست نامش فاش شود، به «الشرق الأوسط» گفت که تلاش برای یافتن مفقودان در صحرای وسیع السماوه ادامه دارد.

در دوحه نیز، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالله الرمیحی، وزیر خارجه در امور سیاسی، مکلف به پیگیری نزدیک تمامی اقدامات با دولت عراق و اطمینان از سلامت شهروندان قطری در این کشور شده است.