به منظور هماهنگی هرچه بیشتر بین نیروی کشورهای شرکت‌کننده

رزمایش مشترک «سپر عربی ۱» روز یکشنبه بین نیروهای مسلح مصر، سعودی، امارات، کویت، بحرین، اردن و دیگر کشورها در مصر آغاز شد و تا ۱۶ نوامبر جاری ادامه خواهد داشت.
به گزارش الشرق الاوسط، عبدالله بن حسین السبیعی فرمانده نیروهای سعودی شرکت‌کننده در این رزمایش در این باره گفت: «رزمایش سپر عربی ۱، در راستای برنامه تمرینی و هماهنگی سالیانه نیروهای کل سعودی انجام می‌شود».
وی افزود: «این رزمایش به دنبال تقویت و ایجاد هماهنگی مشترک در زمینه نظامی بین نیروهای کشورهای عربی دوست و برادر صورت می‌گیرد و باعث ایجاد درک نظامی مشترک و آماده‌باش رزمی هرچه بیشتر جهت مبارزه با تروریست، برقراری امنیت در مرزها زمینی و دریایی و پاکسازی آنها از مین، آموزش نیروهای کماندو و اجرای چند عملیات شبیخون هوایی است».
وی در این باره توضیح داد: «این رزمایش دارای چند مرحله است که مهمترین آنها آموزش نیروها است، همچنین قرار است چند سیمنار توسط افسران و فرماندهان درباره مسائل نظامی برگزار می‌شود، ضمن اینکه قرار است مبارزه با مناطق تروریستی، اجرای مانورهای دریایی، آموزش تاکتیک‌های نظامی با اسلحه گرم نیز در این رزمایش اجرا شود».
نیروهای مسلح سعودی روز گذشته وارد مصر شدند.
همچنین وسایل نقلیه و تجهیزات نیروهای زمینی از طریق دریایی به پایگاه دریایی اسکندریه رسیدند.
نیروهای زمینی، نیروهای ویژه و هوایی شرکت‌کننده نیز از طریق پایگاه هوایی «برج العرب» وارد شدند.
همچنین جنگنده‌ها، هواپیماهای حمل و نقل هوایی و نیروهای هوایی به پایگاه هوایی جناکلیس رسیدند.
از طرفی دیگر، تامر الرفاعی سخنگوی نیروهای مسلح مصر در این خصوص گفت: این رزمایش در پایگاه نظامی محمد نجیب و پادگان‌های آموزشی منطقه شمالی و پایگاه‌های هوایی و دریایی در دریای مدیترانه برگزار می‌شود.