شکست حوثی‌ها و عقب نشینی در صعده و الحدیده

شبه نظامیان حوثی خسارت‌های زیادی متحمل شده و در صعده و الحدیده و ۰چندین محور دیگر عقب‌نشینی کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، ارتش یمن روز گذشته، در استان صعده، مقر اصلی شبه نظامیان حوثی پیشروی قابل ملاحظه‌ای داشته است. حوثی‌ها که از سوی ایران حمایت می‌شوند در ۵ محور در این منطقه تحت فشار قرار گرفته‌اند.
عبد الکریم عویل السدعی، فرمانده تیپ العروبه در گفتگو با خبرگزاری رسمی آلمان گفته است: «نیروهای ارتش ملی در جبهه الملاحیظ، بیش از ۴۰ کیلومتر به سوی کوه مران پیشروی کرده، بیش از ۲۰ روستا و دره و کوه و دشت‌های حومه آنها را تحت کنترل خود درآورده و پرچم جمهوری یمن را برفراز همه این کوه‌ها برافراشته است. در حال حاضر ارتش ملی مثلث مران را تحت کنترل خود قرار داده که این مکان یکی از برجسته‌ترین اقامتگاه‌های شبه نظامیان در دره خلب به شمار می‌رود».
نیروهای ارتش ملی وارد محور جنوبی الحدیده شده و دانشگاه الحدیده را در حالی به کنترل خود درآوردند که شبه‌نظامیان حوثی با شکست مواجه شده و به محله‌های داخل شهر فرار کردند.
به گزارش منابع رسمی یمنی، پروژه «مسام» وابسته به مرکز امدادرسانی و اقدامات بشردوستانه ملک سلمان، در ماه گذشته توانست ۹ هزار مین در اندازه و اشکال مختلف که توسط حوثی‌ها جاسازی شده بود را خنثی کند.