دادگاه تجدیدنظر بحرین امروز با صدور حکمی، سه تن را به اتهام جاسوسی برای قطر و اقدام علیه امنیت بحرین به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، در بیانیه دادستان عمومی بحرین آمده است که دادگاه عالی تجدیدنظر، اعتراض دادستانی کل را پذیرفته و پس از بررسی، ضمن لغو تبرئه متهمان در حکم سابق، به حبس ابد محکوم کرده است.
اما دادستان کل بحرین در ماه ژوئن گذشته از دادگاهی در این کشور خواسته بود تا در حکم تبرئه این افراد تجدیدنظر کند. این افراد پیش‌تر از اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به برخی از مسئولین در دولت قطر و دریافت کمک مالی از این کشور به منظور اغتشاش و برهم زدن نظم عمومی و ایجاد درگیری‌ و خوشنت در بحرین، سپس براندازی نظام در این کشور، تبرئه شده بودند.
دستگاه امنیتی بحرینی گفته اند که در تحقیقات و ادله‌های خود مکالمه‌های تلفنی متهمان با شبکه الجزیره را ضبط کرده‌اند که ثابت می‌کند این متهمان برای برهم زدن نظم عمومی و اعمال شورش علیه رژیم حاکم در بحرین با مسئولان قطری وارد مذاکره شده‌اند.
دادگاه در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کشور قطر به طور آشکار در امور داخلی بحرین دخالت می‌کند و سعی دارد از راه حمایت از معترضان بحرینی نظام پادشاهی در بحرین را برانداز کند.
این دادگاه بر حسب ادله موجود اعلام کرد که دولت قطر در این عملیات جاسوسی سهیم بوده است و حمد بن جاسم نخست‌وزیر سابق قطر، حمد بن خلیفه العطیه مشاور وقت امیر قطر و حمد بن ثامر آل ثانی مدیر شبکه الجزیره در آن دست داشتند. اضافه بر آن سعید الشهابی سردبیر مجله العالم در لندن نیز با آنها هم‌دست بوده است.