اوباما خطاب به «اجلاس جهانی دولت ها»: تنها کشورهای شنونده ملت های خود قادر به رویارویی با آینده هستند

جیم یونگ کیم، رئیس مجموعه بانک جهانی در حال سخنرانی در اجلاس جهانی دولت ها در شهر دبی و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و حاکم دبی در صفحه نمایش غول پیکر به چشم می خورد – عکس از خبرگزاری فرانسه

جیم یونگ کیم، رئیس مجموعه بانک جهانی در حال سخنرانی در اجلاس جهانی دولت ها در شهر دبی و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و حاکم دبی در صفحه نمایش غول پیکر به چشم می خورد – عکس از خبرگزاری فرانسه

امارات در چارچوب تغییرات ساختاری در دولت فدرال، که توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس این کشور و نخست وزیر و حاکم دبی اعلام شده بود، روز گذشته سمت جدیدی در دولت تحت عنوان «وزیر دولت برای خوشبختی» را معرفی کرد، که مسؤلیت اساسی وی عبارت از هماهنگ سازی تمام پروژه های دولت و برنامه ها و سیاست های آن برای تحقق خوشبختی جامعه است.

ساختار جدید دولت شامل کاهش تعداد وزارتخانه ها و تخصیص خدمات دولت به بخش خصوصی می باشد. شیخ محمد بن راشد گفت: « ما یک نقشه راه برای برون سپاری بسیاری از خدمات دولت به بخش خصوصی خواهیم داشت، و دولت جدید تعداد کمتری وزارت خانه را در بر خواهد داشت، و برای مقابله با پرونده های ملی و استراتژیک تعداد وزرای بیشتری خواهد داشت».

ساختار جدید دولت، در حاشیه آغاز به کار اجلاس جهانی دولت ها در شهر دبی، در امارات متحده عربی اعلام شد. این اجلاس شامل سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود که در آن اشاره کرد کشورهایی که شنونده ملت های خود هستد با گام های ثابت و پایدار قادر به رویارویی با چالش های آینده خواهند بود. وی اشاره کرد برخی کشورهای منطقه با نادیده گرفتن خواسته های ملت خود این امر را محقق نکردند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «ما می توانیم به منظور توسعه دولت ها، و با توجه به نیازهای شهروندان، به تبادل دانش و یادگیری از تجربیات یکدیگر بپردازیم».وی گفت: «قانون اساسی ما با زبان ساده آغاز می شود و آن هم عبارت «ما ملت هستیم» می باشد، و این امر ما را ملزم به سرمایه گذاری در انسان می کند».

از سوی دیگر دکتر جیم یونگ کیم، رئیس مجموعه بانک جهانی اعلام کرد که سال گذشته یک میلیارد نفر از زیر خط فقر بیرون کشیده شدند که در میان آن ها ۷۰۰ هزار نفر درآمد متوسط کمتر از دو دلار داشتند.