نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر) از آخرین نبرد این گروه برای شکست «داعش» در مناطق هجین و السوسه و الشعفه در شرق فرات خبر دادند. به گفته این سازمان، این عملیات در چهار مسیر انجام می گیرد.

این ارگان طی اطلاعیه ای گفت «آخرین مرحله عملیات نظامی «نابودی تروریسم» این نیروها در شرق فرات، شامگاه دوشنبه (۱۰ سپتامبر) ۲۰۱۸  در چهار مسیر آغاز شد. این حمله برای ریشه کن کردن «داعش» در آخرین مواضع این گروه و بازپس گیری مناطق هجین و السوسه و الشعفه و روستاهای تابع در محدوده ای به طول ۳۵ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر انجام می شود تا دستاوردهای عملیات پیشین در طوفان الجزیره تکمیل گردد».

این بیانیه افزود «یک سال از آغاز عملیات طوفان الجزیره برای بازپس گیری حومه های دیر الزور و حسکه می گذرد. صدها روستا و صدها هزار تن از غیرنظامیان در این مدت از چنگ گروه تروریستی «داعش» آزاد شدند. حالا، منطقه هجین و حومه آن تنها بخش های تحت کنترل این گروه تروریستی هستند».

نیروهای دموکراتیک سوریه یادآور شدند «گروه های وابسته به شورای نظامی دیرالزور با پشتیبانی یگان ها و تشکیلات نیروهای مرزبان و نقش آفرینی موثر گروه نیروهای ویژه یگان های مدافع خلق و شاخه زنان این گروه و پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی در این عملیات شرکت می کنند. جنگنده های ائتلاف وظیفه شناسایی و بمباران اهداف را به عهده دارند. واحد توپخانه ای ائتلاف بین المللی ضمن هماهنگی با ارتش عراق به پشتیبانی نیروهای دموکراتیک سوریه برای حمله به مواضع و پایگاه های ثابت عوامل تروریستی می پردازد».

درگیری های شدید بین «قسد» و «داعش» در حومه شهر الباغوز و السوسه واقع در شرق دیرالزور به وقوع پیوست.