بمب گذار در نامه ای به پدر و مادرش قصد خود را به آن ها گفت

تصویر مسجد نجران در عربستان سعودی از داخل پس از انفجار

تصویر مسجد نجران در عربستان سعودی از داخل پس از انفجار

روز گذشته یک افراطی پس از نماز مغرب و به هنگام خروج نمازگزاران از مسجدی در منطقه نجران در جنوب عربستان سعودی یک عملیات انتحاری انجام داد، که منجر به شهادت دو تن از نمازگزاران شد، یکی از آن ها پیرمردی هفتاد ساله بود که تلاش کرد از ورود فرد انتحاری جلوگیری کند و این کار او باعث شد که حمله در داخل مسجد انجام نشود و باعث کشته شدن افراد بیشتر نشود.

سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی توضیح داد ، پس از آن که نمازگزاران بعد از ادای نماز مغرب شروع به خارج شدن از مسجد المشهد در محله الدحظه در شهر نجران کردند، شخصی که کمربند انفجاری به تن داشت اقدام به منفجر کردن خود کرد.

منابع آگاه اشاره کردند که فرد انتحاری، که سعد الحارثی نام دارد، با خودروی شخصی خود که «تویوتا کمری» است آمد و خودرو را کنار مسجد پارک کرد و در آن نامه ای برای پدر و مادر خود قرار داد که به آن ها  می گوید به موجب دستور سازمان تروریستی داعش، و به وسیله کمربندی پر از مواد منفجره عملیاتی تروریستی انجام خواهد داد و مسجدی را منفجر خواهد کرد. این منبع همچنین توضیح داد که الحارثی پیش از این در سال ۲۰۱۳، هنگامی که می خواست به لبنان سفر کند و از آن جا به مناطق درگیری برود دستگیر شد، سپس آزاد شد، اما پس از  ثبات زندگی خود، تفکر تکفیری به سوی او بازگشت و به خواسته های سازمان تروریستی داعش پاسخ داد.