آلودگی هوای تهران

آلودگی هوای تهران

محیط بانان ایرانی حفاظت از طبیعت و صیانت از حیات وحش در مناطق حفاظت شده، پارک های ملی و پناهگاه های حیات وحش ایران، وضعیت محیط زیست در این کشور را از معضلات اساسی چند سال اخیر خواندند.

خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها‌، قطع درختان، شکار حیوانات نادر، افزایش کویر و جنگل‌سوزی‌های اخیر حکایت از حال بد محیط زیست ایران دارد.

هفته گذشته معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در جلسه غیر علنی مجلس پشت پرده اوضاع وخیم محیط زیست را با نمایندگان در میان گذاشت.

ابتکار در این جلسه تاکید کرد برنامه های محیط زیست ایران ۸ سال تعطیل شده بود و هفته آینده «برنامه و وظایف دقیق همه دستگاه ها را در خصوص مسائل زیست محیطی و بخصوص آلودگی هوا» به شورای عالی محیط زیست تحویل خواهد شد.

وی تاکید کرد از دستگاه ها مراتب حل مشکلات محیط زیست را در سه موضوع «استاندارد سازی سوخت، استاندارد سازی خودرو و واحد های آلاینده» پیگیری خواهند کرد.

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس درباره این جلسه به تابناک گفت: «ابتکار اعلام کرده فرسایش خاک ایران ۶ برابر میانگین جهانی است. وی به سوء مدیریت منابع آب اشاره کردند که باعث برداشت بی رویه و فرسایش خاک شده است.»

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس به نقل از ابتکار اعلام کرد «۲۵ میلیون نفر در خصوص مسائل زیست محیطی در سطح کشور تحت آسیب هستند.» مسائل زیست محیطی یک سوم مردم کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پیرموذن گفت: «ابتکار از نمایندگان درخواست کمک داشتند و اینکه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا هر چه سریعر تصویب شده و به اجرا درآید. مسائل زیست محیطی باید در کنار مسائل مهم دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.»