پوسترهای آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبران انقلاب اسلامی، در محل سخنرانی محمود احمدی‌نژاد دیده می‌شوند .

پوسترهای آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبران انقلاب اسلامی، در محل سخنرانی محمود احمدی‌نژاد دیده می‌شوند .

ایران دربرابر چالشی بزرگ که منطقه شاهد آن است دست و پنجه نرم می کند , از طرفی ایران بیم آن را دارد که مبادا جنبشهایی که جهان عرب موسوم به ” بهار عربی ” شاهد آن است گریبان گیر رژیم ایران شود و از طرفی دیگر ایران نگران از دست دادن یکی از همپیمانا خود ( همچون سوریه ) در منطقه است.

مناقشه میان احمدی نژاد و مجلس شورای اسلامی وارد مرحله ای تازه و بسیار خطرناک شد, آنهم پس از اینکه روزنامه آفتاب گزارش تازه ای در یازدهم آبان ماه در مورد تهدیدهای رد و بدل شده میان طرفین متخاصم ( احمدی نژاد و مجلس ) منتشر نمود.

روزنامه آقتاب در گزارش خود نوشت : علی مطهری نماینده اصولگرای منتقد آحمدی نژاد در جلسه علنی که روز چهارشنبه گذشته برگزار شد به ترس از بیان مطالبی که در مناظرات انتخاباتی رخ داد را عامل عزم هیئت رئیسه در عدم به جریان افتادن طرح سئوال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: نمی‌توان گفت چون فردی تعدادی پرونده زیر بغل دارد و جسارت لازم را هم دارد همه باید مطابق میل او رفتار کنیم تا دوره اش به سر رسد.

علی مطهری نماینده اصولگرا مجلس شورای اسلامی می‌باشد. او فرزند مرتضی مطهری و همچنین برادرزن علی لاریجانی رئیس مجلس فعلی میباشد , و ناظران علی مطهری را بعنوان یکی از سرسخترین منتقدان رئیس جموری ایران در میان نمایندگان مجلس میدانند که همیشه کارهای احمدی نجاد و یارانش را زیر زربین خود دارد ,و مطهری – احمدی نژاد و یارانش را متهم به الگو برداری از گروه فرقان کرده.

گروه فرقان یک گروه اسلام گرای افراطی بود که تا سال ۱۳۵۸ در ۱۲ ترور علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران دست داشت. آیت الله مرتضی مطهری پدر علی مطهری نیز اردیبشهت ۵۸ به دست این گروه ترور شد.

همچنین میتوان از سخنان علی مطهری در این مورد استنباط کرد که وی احمدی نژاد را به پرونده سازی بر علیه مسؤلان کشور برای وارد کردن فشار بر آنها تا بتواند تا ظایان دوره ریاست در پست خود باقی بماند متهم میکند , از همان ابزاری که جریانهای سیاسی در اوایل انقلاب انقلاب اسلامی پس از اشغال سفارت ایالات متحده در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ,آنهم هنگامی که دانشجویان پیرو خط امام پروندهایی منتشر نمودند که باعث سقوط دولت بازرگان و فرار و دستگیری بسیاری شد.

احمدی‌نژاد: بازی را دو سر باخت می‌کنم !

مجلس شورای اسلامی در ایران به سختی رای اعتماد خود را وزیر اقتصاد و دارایی داد آنهم پس از اینکه احمدی نژاد اعضای کمسیون اصل نود که ساعاتی قبل جلسه استیضاح برگزار شده بود را تهدید کرد که اگر نمایندگان مجلس بخواهند وی و حکومت وی را قربانی پرونده اختلاس سه هزار ملیارد تومانی کنند وی خواهد گفت که پشت این پرونده آقا مجتبی (مجتبی خامنه‌ای فرزند با نفوذ آیت الله علی خامنه ای) قرار دارد و او تصمیم گرفته از طریق این ماجرا کار وی را یک سره کند. حرف هایی دارد که به موقع با مردم در میان خواهد گذاشت.

بر این اساس محمود احمدی نژاد رسوایی اخیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی کشور را توطئه ای از سوی یاران آیت الله خامنه ای و در ادامه مناقشه چند ماه اخیر ریاست جمهوری و رهبرجمهوری اسلامی میداند.

بنا براین گزارش احمدی نژاد در دیدار خود با اعضای کمیسیون اصل نود نیز گفته است: “از اول هم می دانستم قرار است در این گزارش همه تقصیرها گردن من و نزدیکانم بیفتد، آمادگی آن را نیز داشتم. الان هم هیچ مانعی نمی‌بینم که شما بخواهید گزارش را قرائت کنید یا وزیر اقتصاد را استیضاح کنید. اما این را بدانید بنده خودم در جلسه استیضاح آقای حسینی شرکت خواهم کرد. به ایشان هم گفته ام شما پرونده های فساد آقایان را با خود بیاورید مجلس و جلوی من این پرونده ها را افشا کنید. من هم در وقت خودم به بخش دیگری از پرونده ها اشاره خواهم کرد و مطمئن باشید که اگر کسی برای باختن من بازی را طراحی کرده است، نمی گذارم این بازی یک سر باخت باشد و حتما تبدیلش می کنم به دو سرباخت.”

بر اساس اطلاع یک منبع آگاه پس از این جلسه بوده که با پیگیری احمدی نژاد ارتباط برخی مجلسی ها با پرونده افشا و در همین راستا فرزند محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس نیز بازداشت شده است. همچنین علا الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فرزندش نیز به دستگاه قضایی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. احتمال می رود وی و فرزندانش نیز در ارتباط با همدستی با اختلاس گران بازداشت شوند.

این گزارش حاکی است در گزارش کمیسیون اصل نود مجلس به صراحت به نقش احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت اشاره شده بود که با تهدید احمدی نژاد، گزارش کمیسیون اصل نود تغییر یافت.

آیت الله خامنه ای و نزدیکانش مشایی و افراد نزدیک به او را “منحرف” می خوانند. رهبر جمهوری اسلامی که نگران از سرکشی ها و ایستادگی های دولت محمود احمدی نژاد است طی سخنانی در کرمانشاه از احتمال حذف پست ریاست جمهوری خبر داده بود.

پرونده های ریس جمهور !

بسیاری از ایرانیها از خود می پرسند که چگونه احمدی نژاد توانست رای اعتماد ” سید شهاب الدین حسینی ” را بسختی از چنگ مجلسیها درآورد , آنهم علد رغم تمامی اتهامهایی که در مورد دست داشتن وی در مورد پرونده فسادهای مالی در بزرگترین بانکهای کشور موسوم به پرونده اختلاس سه هزار ملیار تومانی که متوجه ایشان شده بود. آیا واقعا ٌ احمدی نجاد پروندههایی در دست دارد که میتواند از آنها بعنوان ابزار فشار برعلیه مخالفانش از آنها استفاده نماید. این افشاگریها تا چه اندازه ای متواند مسؤلان عالی رتبه نظام خصوصا ٌ رهبر جمهوری اسلامی آیت الله علی خامنظی را درگیر بحران کند و دست آنها را در هرگونه اقدامی برعلیه رئیس جمهور ببندد.؟ آیا این پرونده ها قادر به کاهش فشارهایی که احمدی نژاد و اعضای حکومتش تا بحال شده اند را بکاهد و تا پایان دوره ریاست جمهوریش وی را در پست خود ابقا کند؟

پس از انتشار گزارشهای ضد و نقیضی در مورد رئیس جمهور و حلقه نزدیکان وی که جریان اصولگرا نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی آنها را جریان انحرافی مینامد نسبت به وفاداریشان به رهبر جمهوری اسلامی و رژیم اسلامی ایران تبدیل به موضوع داغی شده که در چهار ماه گذشته افکار عمومی را مشغول خود کرده, که در پایان منجر به گرد آوری امضاهای لازم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح رئیس جمهور شد.

اما رسانه های نزدیک به رئیس جمهور ایران تهدیدهایی که گاه مستقیم و گاه به کنایه حاکی از اینکه رئیس جمهور و نزدیکانش در دولت پرونده هایی را در دست دارند که میتوانند دست به افشاگریهای وسیعی در مورد دست داشتن برخی از مسؤلان عالی رتبه کشور در پروندهای فساد, این در حالیست که راسانه های گروهی مخالف احمدی نژاد سخن از سعی رئیس جمهور و حلقه نزدیکانش در دولت برای انجام یک کودتاه نظامی در کشورمتهم میکنند , همچنین این روزنامه ها احمدی نژاد را متهم به دادن بهانه هایی واهی به غرب برای شروع یک حمله نظامی به کشور متهم ساختند.

یک صد و چهل هزار سند !

ناظران به تهدیدهایی که اخیراٌ سر و صداهای وسیعی در بین افکار عمومی و محافل سیاسی مختلف کشور براه انداخته کرده اند اشاره نمودند, که خبرسازترین این تهدیدها، مطلبی بوده که در قالب یک شعر در شماره ۲۶ شهریور ایران، روزنامه رسمی دولت به چاپ رسیده و در آن با طرح ادعای وجود یک صد و چهل هزار سند در نزد رئیس دولت علیه ۳۱۴ نفر، هشدار داده شده که صبر احمدی نژاد روزی به پایان خواهد رسید.

این مطلب، تنها سه روز بعد از بیان اظهاراتی از رئیس جمهور منتشر شده که در آن، با اشاره به اتهامات مطرح علیه همکارانش بر سر پرونده موسوم به “اخلاس سه هزار میلیارد تومانی”، هشدار داده که سکوت دولت همیشگی نخواهد بود.

مثل همیشه رسانه های گروهی ایران این موضوع را با اهمیت بسیار دنبال کردند, زیرا این بار اول نیست که احمدی نژاد این چنین موضوعاتی را مطرح کرده .

محمود احمدی نژاد از زمان روی کار آمدن در سال ۱۳۸۴ ، در موارد متعدد تهدید به افشای تخلفات مسئولان حکومتی کرده است.

با این حال، وی تنها در مواردی معدود عملا به این کار پرداخته و منتقدان وی معتقدند که تقریبا در هر بار نیز، از ارائه مدارک پشتیبانی کننده ادعاهای خود یا پی گیری موثر این ادعاها ناتوان مانده است.

این منتقدان، به عنوان نمونه سرنوشت اولین و آخرین افشاگری های خبرساز آقای احمدی نژاد را یادآوری می کنند.

اولین افشاگری خبرساز محمود احمدی نژاد، در اردیبهشت ۱۳۸۶ بود که وی با متهم کردن شرکت بیمه ایران به تخلفات مالی، به وزیر اقتصاد وقت دستور داد تا تمام اعضای هیات مدیره این شرکت را از کار برکنار کند. اما تنها دو روز بعد، با مشخص شدن عدم اعتبار اتهامات مطرح شده، رئیس جمهور یکی از مدیران عزل شده بیمه ایران را به مدیر عاملی همین شرکت منصوب کرد.

آخرین افشاگری خبرساز آقای احمدی نژاد نیز، در اولین مصاحبه مطبوعاتی او در سال جاری صورت گرفت که حکایت از ارسال نامه ای توسط وی به رئیس قوه قضائیه برای معرفی ۲۵۰ متخلف اقتصادی داشت. این در حالی بود که مهر ماه گذشته، صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه این لیست را تنها یک کار تبلیغاتی توصیف کرد و گفت: ” توقع‌مان از ریاست جمهوری این بود که لیستی که ارائه می‌دهند لیست قابل توجه و کارشناسی‌ شده‌ای باشد.”

اما آیا وجود چنین سوابقی در افشاگری های انجام شده توسط رئیس دولت دهم، به این معناست که تهدیدهای او به افشاگری های جدید را نباید جدی تلقی کرد؟

عده ای از ناظران به سوال فوق پاسخ مثبت می دهند و معتقدند که افشاگری های آقای احمدی نژاد، حداکثر در حد همان مواردی می تواند باشد که در شش سال گذشته از سوی او مطرح شده است.

اما تحلیلگران دیگری هم هستند که قضاوت فوق را مبتنی بر تجربیات و داده هایی می دانند که امکان دارد دیگر معتبر نباشند: به طور مشخص، پس از بحران ایجاد شده در وزارت اطلاعات در فروردین ماه گذشته.

دوره اعتکاف !

همچنین محمد خوش‌چهره نماینده سابق مجلس، حدود ده روز پیش هشدار داد که همکاران محمود احمدی‌ نژاد در دوره‌ای که به دوره برزخ معروف شده به خروج پرونده های ویژه از وزارت اطلاعات پرداخته اند. آقای خوش چهره در مورد تحولات “دوران برزخ”، اشاره به دوره کوتاهی در فروردین گذشته است که محمود احمدی نژاد، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را برکنار کرده و آقای مصلحی هنوز با دخالت رهبر جمهوری اسلامی به سر کار خود باز نگشته بود.

وی در مصاحبه با روزنامه “ملت” ، هشدار داد که در آینده ممکن است که نزدیکان احمدی نژاد با استفاده از این پرونده ها به افشاگری علیه مقام های حکومتی رقیب بپردازند.

این درحالیست که وبسایت ” آینده ” نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دو روز قبل از توقیفش توسط مسؤلین کشور گزارش داد که منبعی موثق در وزارت اطلاعات از افتادن پروندهایی بسیار حساس بدست احمدی نژاد و نزدیکانش در زمانی که وزیر اطلاعات سابق ” غلامحسین اژه ای ” مجبور به استعفا پس انتخابات جنجال براگیزی خرداد ۱۳۸۸ شد خبر داد , انتخاباتی که اصلاح طلبان نتایج آن نپزیرفتند و هواداران خود را به خیابان فرا خواندن .

منتقدان رئیس جمهوری ایران میگویند که که در برحه زمانی کوتاه که وزیری در تصدی وزارت اطلاعات وجود نداشت جریان موسوم بجریان انحرافی از این خلاء بهربرداری کرد و پرونده های بسیار مهم و حیاتی را در این وزارتخانه تصرف نمود . که این امر وکنش سریع رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا و دستگاه های امنیتی را در پی داشت.

در ۲۹ فروردین، سایت جوان آنلاین نزدیک به سپاه پاسداران با هشدار شدید نسبت به بهره برداری سیاسی و سوء استفاده از اسناد و اطلاعات و تلاش برای خصوصی سازی آنان توسط یک جریان سیاسی خاص که نامی از آن نبرد ، از مقاومت مدیریت و بدنه نهادهای امنیتی در مقابل این عملکرد خبر داد.

و حدود سه هفته بعد از آن، اسماعیل کوثری از فرماندهان سابق سپاه و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ایران گفت که محمود احمدی نژاد قصد داشته است برای مدتی سرپرستی وزارت اطلاعات را شخصا به عهده بگیرد.

این نماینده مجلس هچنین گفت: که رئیس جمهور قصد داشتند خودشان سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده بگیرند، رهبری به این موضوع ورود پیدا کردند.” اما آقای کوثری توضیح بیشتری در مورد اینکه که چرا باید عهده داری سرپرستی وزارت اطلاعات توسط رئیس دولت مورد تایید آیت الله خامنه ای آن قدر مهم باشد که به خبرسازترین رویارویی شخص اول و دوم حکومت ایران از زمان به قدرت رسیدن آقای احمدی نژاد منجر شود را نداد.

اما در صورت صحت داشتن روایت فوق، که تاکنون از جانب نزدیکان رهبر یا رئیس جمهور تکذیب نشده، می توان احتمال داد که مقاومت غیر منتظره رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او بر سر وزارت اطلاعات، ناشی از پیش بینی وضعیتی باشد که طی آن شخصی مانند رئیس جمهور که تعدادی پرونده زیر بغل دارد، سعی کند رقبایش در داخل نظام را مجبور کند که تا پایان دوره‌ ریاست جمهوریش آنها را عملا ٌ بسکوت وا دارد.