گردشگران از طعمه‌های ممنوعه در منطقه دریایی حفاظت شده استفاده کردند

قاهره: حازم بدر

سازمان حفاظت محیط زیست دریای سرخ در مصر، در یک اقدام قانونی، یک گروه گردشگری که بر سر یک قایق در دریای سرخ ماهیگیری می‌کردند را تحت پیگرد قانونی قرار داده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، این افراد به منظور صید کوسه‌ها، طعمه‌هایی ممنوع را در منطقه حفاظت شده دریای می‌ریختند.
سازمان محیط زیست، یک گزارش موثق و ویدیویی دریافت کرد مبنی بر اینکه افراد سوار بر این قایق گردشگری اقدام به نقض قانون کردند که منطقه محافظت شده را به خطر می‌اندازد و باعث تغییر رفتار کوسه‌ها می‌شود.
مسئولان این سازمان توانستند هویت این گروه گردشگری را پس از گذشت چند ساعت شناسایی کنند. قرار است این افراد با مجازات سنگین روبرو شوند و مجوز قایق آنها نیز لغو شود.
چندی پیش در بندر «عَلم» یک گردشگر اهل چک مورد حمله وحشی کوسه قرار گرفت و به طرز فجیعی تکه‌تکه شد، کارشناسان بر این باورند که «این کوسه به دلیل عادت کردن به سبک غذایی متفاوت، دچار تغییر غیرطبیعی در رفتار شده‌است».
محمد سالم، رئیس بخش مناطق حفاظت شده در وزارت محیط زیست مصر به «الشرق الاوسط» گفت: «این اولین بار نیست که ما گزارش مبنی بر نقض قانون از سوی قایق‌ها در این زمینه دریافت می‌کنیم… پیش از این، تغییر رفتار کوسه‌ها در منطقه حفاظت شده در دریای سرخ باعث به وجود آمدن خطراتی نیز شده‌است».
وی افزود: «این قایق‌ها برای ضبط لحظات شکار کوسه‌ها هنگام خوردن طعمه انداخته شده، می‌توانند گردشگری در دریای سرخ را از بین ببرند، این منطقه میزبان تعداد زیادی غواصان از سراسر جهان است که علاقه‌مند به کشف زندگی زیر دریا، از جمله حیات کوسه‌ها هستند».