سازمان داعش ادعا می کند آن را سرنگون کرده است… ارتش آمریکا: شواهد خلاف این است

عکسی که الکساسبه خلبان اسیر اردنی را میان عناصر {داعش} بعد از سقوط هواپیمایش بر فراز شهر الرقه سوریه روز گذشته نشان می دهد (آ.ف.ب)

عکسی که الکساسبه خلبان اسیر اردنی را میان عناصر {داعش} بعد از سقوط هواپیمایش بر فراز شهر الرقه سوریه روز گذشته نشان می دهد (آ.ف.ب)

ارتش آمریکا اعلام کرد که شواهد نشان می دهد که هواپیمای اردنی که روز گذشته در سوریه سقوط کرد و منجر به اسارت خلبان آن توسط سازمان تروریستی «داعش» شد، بر خلاف ادعای این سازمان، توسط آنها سرنگون نشده است.

روز گذشته یک جنگنده اردنی که در ائتلاف بین المللی بر ضد داعش شرکت کرده بود، بر فراز شهر الرقه در سوریه سقوط کرد.

نیروهای مسلح اردن اعلام کردند که یکی از خلبانان جنگنده (اف ۱۶) پس از یک حمله هوایی بر ضد سازمان تروریستی در نزدیکی الرقه، مرکز اصلی این سازمان تروریستی در سوریه، اسیر شد، این در حالی است که گزارشهای ضد و نقیضی درباره نحوه سقوط این هواپیما و اینکه «داعش» آن را سرنگون کرده یا خیر، وجود دارد.

محمد المؤمنی، وزیر اطلاع رسانی اردن، روز گذشته پیش از این گفته بود که هواپیما بوسیله یک موشک زمین به هوا، که از سوی داعش شلیک شده بود، سقوط کرد و تلاشها برای نجات خلبان «معاذ الکساسبه» بی نتیجه ماند، این در حالی است که وی بعداً به خبرگزاری «رویترز» گفت: «هیچ مدرکی برای اثبات اینکه شبه نظامیان «داعش» به سوی هواپیما شلیک کرده باشند، وجود ندارد».

از زمان آغاز حملات هوایی علیه سازمان تروریستی در سوریه از ماه سبتامبر گذشته تا کنون، این اولین هواپیمایی است که ائتلاف آن را از دست می دهد.

از سوی دیگر جامعه اردن، که به جامعه ای قبیله ای مسالمت آمیز شهرت دارد، با مطالباتی از دولت، ضرورت ایستادگی کنار «الکساسبه» به عنوان «قهرمان و اسیر میهن» را خواستار شدند. دولت نیز با خلبان اسیر و خانواده اش اعلام همدردی کرد.