از منزل بحاح که توسط حوثی ها محاصره شده است بازدید کردیم… بن عمر خواستار آزادی وی می شود

خالد محفوظ بحاح نخست وزیر یمن

خالد محفوظ بحاح نخست وزیر یمن

خالد محفوظ بحاح نخست وزیر یمن پیش بینی کرد که پس از به دست گرفتن زمام قدرت در صنعا توسط جنبش «انصار الله» و پناهندگی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور به شهر جنوبی عدن برای اداره یمن ، بحران این کشور، به طول بکشد.

«الشرق الأوسط»، به همراه مجموعه ای از رهبران نظامی و غیر نظامی منطقه تهامه، به زیارت خالد بحاح در منزل وی در محله حده در جنوب پایتخت، که در محاصره حوثی ها می باشد، رفت.

بحاح نارضایتی ضمنی خود را از شرایط موجود فعلی به علت حصر خانگی پنهان نکرد. اما منسجم و خونسرد به نظر می آمد و از احزاب و سازمان های سیاسی و رهبران آن ها، به علت اثبات وجود خود در طی بحران کنونی یمن، قدر دانی کرد.

بحاح با اشاره به صنعا به عنوان پایتخت، ذکر کرد که مرکز حکومتی در یمن ناتوان است و برای مدتی طولانی ناتوان خواهد ماند. وی از اهالی مناطق و استان های یمن خواست، در شرایط کنونی مراقب مناطق و استان های خود باشند و برای ساخت و توسعه و نگهداری از آنها تلاش کنند. بحاح همچنین اشاره کرد که هرم در یمن وارونه است، و مراقبت از پایین آغاز نمی شود ، در حالی که مراقبت باید از بخش ها سپس شهرها و استان ها و پس از آنها مرکز باید مورد اهمیت قرار داده شوند. منظور وی از مرکز همان پایتخت یعنی صنعا بود. او همچنین گفت: «پایتخت طبق عادت خود خواه است، ولی اهالی مناطق باید مراقب آنها باشند».

در همین راستا، جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل از جماعت «انصار الله» خواست تا به محاصره بحاح و تعداد دیگری از وزرای او، پایان دهند. وی در بیانیه ای گفت که آزادی آنها یک اولویت است و باید فوراً اجرا شود.