درهم شکستن خط دفاعی شبه نظامیان در نزدیکی حدیده

منابع نظامی یمن روز گذشته گزارش دادند که ارتش یمن به کمک نیروهای ائتلاف حامی مشروعیت توانستند تمام خطوط دفاعی شبه نظامیان حوثی در حدیده را بشکنند. به گزارش الشرق الاوسط، این خطوط دفاعی در امتداد خط مقدمی است که در دور تا دور شهر حدیده و در سه محور مستقر شده بود.
این در حالی است که نیروهای ائتلاف توانستند در محله‌‌های جنوبی و شرقی پیش‌روی‌های خود را ادامه دهند.
اما در جبهه البیضا و صعده در گیری‌ها به شدت در حال وقوع است، و نیروهای یمنی موفق به بازگرداندن اماکن مختلفی در دیگر جبهه‌ها شدند و توانستند عناصر مسلح حوثی را مجبور به عقب‌نشینی کنند، ضمن اینکه تأثیر ضربات سنگین نیروهای ارتش یمن، باعث تخریب روحیه عناصر حوثی شد.
به گفته منابع رسمی ارتش یمن؛ پنج تن از فرماندهان گروه حوثی در میدان جنگ در منطقه البیضا کشته شدند، این منابع همچنین از کشته شدن ده‌ها تن از حوثیان در خط مقدم در حومه شهرستان «دمت» در شمال غربی استان الضالع خبر دادند.
از سویی دیگر نیروهای ارتش یمن در استان صعده، توانستند رشته کوه شهرستان رازح در غرب استان حدیده را بازپس گیرند. منابع رسانه‌ای ارتش یمن اعلام کردند که نیروهای مشترک، در عملیات خود خطوط دفاعی شبه نظامیان حوثی در اطراف دانشگاه حدیده و شرکت توسعه تهامه را در هم بشکنند و مخازن اسلحه و توپ‌خانه‌های آنان را منفجر کنند.
این منابع گزارش دادند که تا ساعات آینده پیشرفت‌های استراتژیکی در جبه‌های نبرد اتفاق می‌افتد و نیروهای یمنی با پوشش بالگردهای آپاچی می‌توانند شبه نظامیان حوثی را از یکدیگر در محله‌های حدیده جدا ‌کنند.