مقامات بلغارستان روز چهارشنبه از کشف یک انبار مهمات که حاوی بیش از ۱۰۰ قبضه اسلحه اتوماتیک از جمله تفنگ کلاشینکوف خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، دستگاه امنیتی بلغارستان توانست در این عملیات، ۵ شهروند بلغاری و دو ایرانی را بازداشت کند که گفته می‌شود یکی از بلغاری‌ها، سرکرده این گروه سازمان‌یافته‌است. همچنین متهمان یک دستگاه چاپ اسناد جعلی در حوزه خود داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.
انبار مهمات در زیر یک گاراژ در شهر صوفیه پایتخت این کشور جاسازی شده بود، در این انبار ۶۷ قبضه اسلحه کلاشینکوف، ۳۷ قبضه رگبار از نوع «اسکورپین»، ۴۳ قبضه اسلحه کُلت، ۸ کیلوگرم باروت و ۵۰ هزار فشنگ، کشف و ضبط شد.
بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر بلغارستان در این خصوص به روزنامه‌نگاران گفت: «تاکنون چنین انباری با این حجم اسلحه ندیده بودم، آن هم اسلحه‌ای شبیه اسلحه گردان‌های ویژه ما».

AP


ایوالیو سبیریدونوف، مدیر دفتر مبارزه با جرایم سازمان‌یافته نیز اعلام کرد که این انبار مهمات احتمالاً برای ارسال به یک مقصد مشخصی در اروپا تدارک دیده شده‌است.
سرکرده بازداشت شده این گروه، دارای مجوز خرید و فروش اسلحه است، اما در ماه مارس گذشته به جرم فروش غیرقانونی اسلحه به سه سال زندان محکوم شد و با قید وثیقه تا صدور حکم تجدیدنظر، از زندان آزاد شده بود.
دو ایرانی دیگر عضو این گروه، به اتهام چاپ اسناد جعلی برای گروه مذکور بازداشت شده‌اند.
تولید اسلحه سبک و مهمات در بلغارستان به دلیل کشمکش‌های موجود در منطقه خاورمیانه، با رشد خوبی روبرو شده‌است و تقریباً ۳ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد و نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.