از زمان مداخله در درگیری ها بیش از ۱۳۰۰ قربانی داد

زنان لبنانی در حال سوگواری برای عناصر حزب الله که در نبردهای استان حلب سوریه کشته شدند – عکس از خبرگزاری فرانسه

زنان لبنانی در حال سوگواری برای عناصر حزب الله که در نبردهای استان حلب سوریه کشته شدند – عکس از خبرگزاری فرانسه

شکست نظامی «حزب الله» لبنان بیشتر می شود. پس از درگیری های خونینی که بین مبارزان حزب و نیروهای متحدش، بشار اسد، در حومه جنوبی حلب رخ داد، حزب الله طی دو روز گذشته بیش از ۲۰ تن از مبارزان خود را در نبرد با نیروهای «جیش الفتح» در حومه جنوبی حلب از دست داد. فعالان لبنانی لیستی از کشته شدگان را منتشر کردند که نام ۲۳ نفر در آن بود.

یک منبع مخالف حزب به «الشرق الأوسط» گفت: «تکرار اعلام کشته ها، نگرانی های داخلی حزب را افزایش داده است زیرا نشان می دهد شاخص های نبرد به نفع آن نیست، و تلفات زیادی در میان صفوف خط جنگنده به جای خواهد گذاشت».

حزب الله به منظور به کنترل در آوردن پیامدهای این خسارت های جانی که در مناطق جنوب لبنان متمرکز شده است، تلاش کرد رهبران و فرماندهان خود را برای مشارکت در سوگواری و دلداری به خانواده های کشته شدگان بفرستد.

آخرین دسته از تلفات، شدیدترین ضربه ای به شمار می آید که حزب از زمان آغاز نبردهای القصیر در تابستان ۲۰۱۳ متحمل شده است. آن زمان برای حمایت از رژیم بشار اسد وارد جنگ سوریه شد و حملات گسترده ای در منطقه القصیر در حومه جنوبی و غربی حمص ، به موازات مرزهای لبنان، انجام داد که تلفات سنگینی متحمل شد.

از سوی دیگر رامی عبد الرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد تعداد کشته شدگان «حزب الله» در سوریه فراتر از ۱۳۰۰ تن است. وی اشاره کرد این تعداد علاوه بر القصیر در نبردهای متفرقه در حمص و حومه دمشق و حلب و دیر الزور و حومه لاذقیه کشته شدند.