حسن روحانی روز شنبه به دیدار رفسنجانی رفت – عکس از وبسایت رسمی حسن روحانی

حسن روحانی روز شنبه به دیدار رفسنجانی رفت – عکس از وبسایت رسمی حسن روحانی

به دنبال دیدار روحانی با رئیس مجلس، رئیس جمهور و رهبر جمهوری اسلامی ایران، و تاخیر در دیدار و تبریک رئیس جمهور منتخب با سران اصلاح طلب، موجی رسانه های اصولگرا ایران ایجاد شد که اصلاح طلب بودن وی را زیر سوال ببرند.

شنبه روز دیدار یاران و رییس‌جمهوران اسبق و سابق با رییس‌جمهوری آینده ایران بود. حسن روحانی صبح دیروز با حضور در منزل هاشمی رفسنجانی با وی دیدار کرد. بلافاصله بعد از آن در دفترش از محمد رضا عارف استقبال کرد و روزش را با پذیرایی از محمد خاتمی در منزل خود تمام کرد.

صبح روز گذشته روحانی با هاشمی‌ رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتمان اعتدال و مشی تدبیر و عقلانیت روحانی را نویدبخش آغاز فصلی نو در روند اجرایی کشور خواند.

وی اظهار داشت: «شور و امیدی که در جامعه به‌ویژه در دل جوانان این مرزوبوم پس از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ایجاد شده، سرمایه و پشتوانه‌ای عظیم و بی‌بدیل برای دولت یازدهم است.»

وی در ادامه افزود: «مشی اعتدال، عقلانیت و استفاده از خِرَد جمعی که شعار دولت آقای روحانی است، می‌تواند ضمن حفظ و تقویت انسجام ملی و وحدت همه‌‌جانبه در کمک به حل مشکلات عدیده داخلی، به‌ ویژه شرایط اقتصادی کشور و ایجاد تعامل سازنده و مفید با کشورهای دنیا در عرصه‌های بین‌المللی، موثر و کارگشا باشد.»

روحانی با عارف در دفترش دیدار کرد - عکس از وبسای رسمی حسن روحانی

روحانی با عارف در دفترش دیدار کرد – عکس از وبسای رسمی حسن روحانی

روحانی نیز به سهم خود با تشکر و قدردانی از “مشورت‌های مفید” هاشمی رفسنجانی، گفت: «امیدوارم بتوانم در دولت یازدهم، با کمک همه بزرگان انقلاب اسلامی و دلسوزان کشور از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی به خواست و تقاضاهای به‌حق مردم، جامه عمل بپوشانم.»

رییس‌جمهور منتخب بلافاصله پس از دیدار با رفسنجانی، در دفتر کارش با محمدرضا عارف ملاقات کرد. به گزارش «امید نامه» عارف با اشاره به دیدار خود با حسن روحانی گفت در این دیدار درباره وضعیت کشور و شکل دولت جدید بحث و تبادل نظر شده است.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به دوستی ۴۰ساله‌اش با حسن روحانی، به امیدنامه گفت: «این جلسه بسیار دوستانه‌ بود و نقطه‌نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگی شد در هر زمینه‌ای که دکتر روحانی تشخیص بدهد، هم خودم و هم تیمی که با من همکاری می‌کند به دولت کمک کنیم و ایشان هم از این موضوع استقبال کرد.»

اظهارات عارف و دیدار او با حسن روحانی در حالی است که نام او به‌عنوان گزینه سمت معاون اول دولت تدبیر و امید مطرح است.

روحانی روز شنبه را با میزبانی از خاتمی در منزلش به پایان رساند. به گزارش امور رسانه‌ای دفتر رئیس‌جمهور منتخب، خاتمی با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به انتخاب دکتر روحانی با اکثریت مطلق آرا منجر شد، گفت: «حقاً و انصافاً باید از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب که زمینه تحقق این حماسه را فراهم نمودند، قدردانی کرد.»

روحانی روز شنبه میزبان خاتمی در منزلش بود - عکس از وبسایت رسمی حسن روحانی

روحانی روز شنبه میزبان خاتمی در منزلش بود – عکس از وبسایت رسمی حسن روحانی

خاتمی در ادامه افزود: «با توجه به این‌که در سخت‌ترین شرایط تاریخ کشور مسئولیت را تحویل می‌گیرید، مردم عزیز به‌خوبی توجه دارند که تحقق مطالبات نیازمند زمان و شرایط خاص خود است».

روحانی نیز در این دیدار، نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب اسلامی در تحقق حماسه سیاسی و حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری را ستود.

رئیس جمهور منتخب ضمن تشکر از آقای خاتمی، بر حفظ و تداوم همکاری و هم‌دلی مردم و همه جریانات سیاسی وفادار به نظام جمهوری اسلامی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت یازدهم، تأکید نمود.