با مهمانان «الجنادریه» دیدار کرد.. و با وجود شرایط پیرامون بر خوشبینی تأکید کرد

پادشاه عربستان سعودی به هنگام استقبال از مهمانان جشنواره الجنادریه در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان سعودی به هنگام استقبال از مهمانان جشنواره الجنادریه در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی بر حق عربستان سعودی در دفاع از خود تأکید کرد و توضیح داد که اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نخواهد داد.

پادشاه عربستان خطاب به مهمانان سی امین جشنواره ملی میراث و فرهنگ (الجنادریه) بر علاقمندی ریاض به گسترش صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد و گفت: «ما حق داریم بدون دخالت در امور دیگران از خود دفاع کنیم ، و از دیگران می خواهیم در امور ما دخالت نکنند». وی افزود: «با برادران عرب و مسلمان در تمامی نقاط در دفاع و حفاظت از استقلال کشورها و دولت هایشان همکاری می کنیم».

ملک سلمان گفت: «اسلام دین اعتدال و رحمت است و تروریسمی را که از برخی دعوت کنندگان به اسلام می بینیم مطلقاً به اسلام ارتباطی ندارد». وی ادامه داد: «باید در زمینه مبارزه با فقر و نادانی همکاری وجود داشته باشد تا ملت هایمان قدر نعمت های خود را بدانند». وی تأکید کرد: «متفکران و روشنفکران وظیفه بزرگی در وحدت کلمه و روشن شدن ملت دارند». ملک سلمان ادامه داد: «با وجود شرایط پیرامون، باید خوشبین باشیم».

پادشاه عربستان به ثبات موجود در این کشور اشاره کرد و گفت: «در عربستان بحران و هرج و مرجی وجود ندارد». وی در همین زمینه گفت: « بیش از سه دهه است که ما افتخار خدمتگذاری دو حرم شریف و زائران و مسلمانان از تمامی جهان را داریم، این افتخار بزرگی برای ما است و مسؤلیت بزرگی برای ما است».