بغداد: فاضل النشمی

فرمانده عملیات بخش الانبار در «الحشد الشعبی» روز گذشته اعلام کرد که مانع نیروهای آمریکایی در جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای امنیتی مناطق خود شده‌است.
به گزارش الشرق الاسط، قاسم مصلح فرمانده عملیات حشد شعبی در الأنبار عنوان کرد: اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای آمریکایی به جایی رسیده که از نیروهای ما در مرزها اطلاعات حساس و مهم جمع‌آوری می‌کنند.
وی توضیح داد: نیروهای حشد شعبی مانع این شدند که نیروهای آمریکایی عملیات مشکوک جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای امنیتی مستقر در مرزهای مشترک عراق با سوریه را انجام دهند.
وی گفت: نیروهای آمریکایی عملیات شناسایی را در مسافتی از مرزهای عراق و سوریه انجام دادند و سوالاتی را از پلیس مرزها و ارتش عراق در خصوص تعداد ایست‌های جنگی موجود در مرزها، مقدار مهمات، نوع سلاح و شمار نیروهای مستقر در هر مرکز پرسیدند.
وی افزود: این اطلاعات نشان می‌دهد که مسائل مربوط به نیروهای مستقر در مرزها چقدر محرمانه است و با فاش شدن این اطلاعات، هدف قرار گرفتن نیروها آسان‌تر می‌شود. افشای این اطلاعات بسیار خطرناک است.
هاشم الهاشمی کارشناس گروهک‌های مسلح، اتفاقات پیش آمده را تمایل «حشد» به مقابله به مثل با آمریکایی‌ها دانست به این معنی که همان‌طور که آمریکایی‌ها اجازه نزدیک شدن به نیروهای خود را نمی‌دهد آنها نیز این اجازه این کار را به آنها نمی‌دهند.
وی در گفتگو با «الشرق الاوسط» عنوان کرد که «حرکه النجباء» در سال ۲۰۱۶ مانع از عبور آمریکایی‌ها شد و «قوات البدر» دو هفته پیش در منطقه العظیم و این سومین بار است که در منطقهٔ الرطبه این اتفاق می‌افتد.
وی در پایان اشاره کرد: تمام نقل و انتقال زمینی نیروهای آمریکایی با همراهی نیروهای ارتش عراق اتفاق می‌افتد و کم‌تر پیش می‌آید که آنها بدون حضور نیروهای رسمی عراقی گشت داشته باشند.