محمد بن سلمان روابط سعودی و کویت را به سمت تکامل رهبری می‌کند

استقبال مردمی و رسمی از محمد بن سلمان در کویت

الجارالله: سفر ولیعهد سعودی به کویت یک فرصت تاریخی است

کویت: میرزا الخویلدی

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قصر حولی در پایتخت کویت دیدار و روابط دوجانبه را مورد گفتگو قرار دادند.
به گزارش الشرق الاوسط، در این دیدار، دو طرف همچنین در باره تلاش برای یکپارچه کردن تحرکات برای حمایت از اقدام مشترک در خلیج و مسائل منطقه تبادل نظر کردند.
این نخستین سفر بن سلمان به کویت پس از انتخاب وی به سمت ولیعهد سعودی است. در سال ۲۰۱۵ و قبل از تصدی پست کنونی بن سلمان به کویت سفر کرده بود.
ولیعهد سعودی بعد از سفر رسمی کوتاه‌مدت به کویت به همراه هیاتی عالی‌رتبه که شب گذشته انجام شد، این کشور را ترک کرد.
سعودی و کویت از اعضای اوپک و اواپک سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت هستند و این سفر در راستای هماهنگی بیشتر در مواضع نفتی صورت گرفت. از پیامدهای آن می توان به بازگشت آرامش به بازارهای نفتی اشاره کرد.
تلویزیون رسمی کویت، مراسم استقبال شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر این کشور از شاهزاده بن‌سلمان در کاخ «بیان» را به‌صورت زنده پخش می‌کرد.
تلویزیون کویت در پایان این سفر، اعلام کرد که آن فصل جدیدی در تاریخ روابط مستحکم میان این دو کشور بود.
خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز گزارش داد که این دیدار شاهد تبادل نظر درباره عمق روابط تاریخی و مستحکم میان دو کشور و دو ملت برادر، راه‌های تقویت آن در تمامی عرصه‌ها و تلاش برای یکپارچه کردن تحرکات برای حمایت از اقدام مشترک در خلیج بود.
کونا افزود، همچنین در این سفر درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی سخن گفته شد.
در جریان این سفر، وزرای انرژی، خارجه و کشور سعودی بن سلمان را همراهی کردند.
«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه ی کویت در حاشیه این سفر به الشرق الاوسط گفت: شاهزاده محمد بن سلمان مسائل منطقه ای مختلفی را بررسی کرد.
به گفته وی این سفر یک فرصت تاریخی برای دو کشور به منظور بررسی ابعاد مختلف همکاری میان آنهاست.
او افزود: این سفر برای تاکید این مسئله است که ما براساس عمل مشترک، منافع دو ملت و در راستای پیداکردن راهکارهای برای چالش پیش رو گام برمی داریم و به منظور صیانت از شورای همکاری خلیج و امنیت کشورهای آن تلاش می کنیم.
الجارالله روابط و سطح همکاری میان دو کشور را متمایز و رو به رشد بیشتر توصیف کرد و افزود: جایگاه پادشاهی عربی سعودی در جهان قابل توجه است و روابط کویت و ریاض شاهد تحولات شگرفی است و هماهنگی و تقویت این روابط روز به روز بیشتر می شود.
روابط سعودی و کویت دارای پیشینه ۱۲۷ ساله است و این دو کشور هم اکنون در بسیاری از موضوعات همچون مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی گروه های داعش، حزب الله و حوثی ها اشتراک نظر دارند.