نیروهای امنیتی رقه مانع از وقوع عملیات تروریستی داعش در این شهر شدند

نیروهای امنیتی شهر رقه در شمال سوریه روز یکشنبه اعلام کردند باندی وابسته به داعش را کشف کردند که در حال برنامه ریزی برای اجرای سلسله حملاتی بزرگ علیه این شهر ویران بود.
به گزارش الشرق الأوسط، مهند ابراهیم سخنگوی نیروهای امنیتی رقه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای دموکراتیک روز شنبه ۲ نفر از اعضای این باند را کشته و ۵ نفر دیگر را بازداشت کردند.
وی افزود «به همراه نیروهای دستگاه امنیتی، کارشناسان مواد منفجره نیز در خنثی کردن این عملیات مشارکت داشتند تا مانع عملی شدن برنامه‌های این باند وابسته به داعش شوند که در یکی از مناطق رقه در شرف وقوع بود».
وی همچنین گفت «این باند در دو خانه‌ تیمی پیدا شدند که از آنها به عنوان پایگاه عملیاتی خود استفاده می‌کردند». نیروهای امنیتی به این خانه‌ها ریختند و نارنجک، اسلحه و مواد منفجره آنها را مصادره کردند.
نیروهای امنیتی به یک ماشین بمب گذاری شده نیز در محل عملیات دست یافتند. همچنین توانستند یک مخفیگاه بزرگ اسلحه در نزدیک محل عملیات که در زیر زمین مدفون شده بود را کشف کنند.
گفتنی است شهر رقه، اخیرا شاهد انفجارات زیادی بود که مسئولین نیروهای دموکراتیک سوریه و مبارزان آن را نشانه گرفته بود.
در این میان نیروهای دموکراتیک سوریه در ژانویه گذشته به مدت سه روز در رقه حکومت نظامی اعلام کردند و نسبت به ورود نیروهای داعش در این شهر برای اجرای عملیات انفجاری، هشدار دادند.
گفتنی است شهر رقه پایتخت داعش بود تا اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه که وابسته به کردها است در اکتوبر گذشته آن را از چنگ داعش درآورد.

أجهزه الأمن تکشف خلیه “داعشیه” فی الرقه

قالت قوات الأمن فی مدینه الرقه بشمال سوریا الیوم الأحد إنها کشفت خلیه نائمه لتنظیم داعش کانت تدبر لسلسله من الهجمات الکبیره فی المدینه المدمره.وکانت الرقه العاصمه الفعلیه لـ”داعش” حتى استعادتها قوات سوریا الدیمقراطیه التی یهیمن علیها الأکراد فی أکتوب