ولادیمیر پوتین به تلاش‌های مجدد «گروه‌ها برای هجوم» هشدار داد

مسکو: رائد جبر

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز گذشته به طور غافلگیرانه سخنان خود را نسبت به وضعیت در سوریه تشدید کرد و وعده «جنگ بی رحم علیه تلاش‌های مجدد گروه‌های تروریستی» داد.

به گزارش الشرق الاوسط، این اظهارات پوتین زمانی رسانه‌ای شد که وزارت دفاع روسیه تأیید کرد که مسکو «وظایف اصلی خود» را در سوریه به اتمام رسانده است و «اکثریت نیروهای خود را خارج کرده است».

پوتین در نشست فرماندهان وزارت دفاع روسیه که جهت بررسی رویدادهای ۲۰۱۸ و چالش‌های پیش‌روی روسیه در سال آینده، برگزار شد، گفت: «وضعیت سوریه پس از نابودی گروه‌های مسلح به تدریج به سمت ثبات می‌رود».

اما وی نسبت به تلاش‌های مجدد این گروه‌ها در تقویت موقعیت خود و آغاز حملات جدید، هشدار داد، و متعهد شد جنگ علیه تروریسم را ادامه خواهد داد و «تمام کمک‌های لازم در این زمینه را در اختیار حکومت سوریه» قرار خواهد گذاشت.

پوتین در ادامه توضیح داد که ارتش روسیه در حال انجام وظایف مربوط به «حفظ صلح و تامین کمک‌های بشردوستانه، و بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن است».

رئیس جمهور روسیه با ابراز رضایت از سطح تکنولوژی نظامی روسیه و بخش‌های مختلف نیروهای مسلح این کشور در جنگ سوریه، تاکید کرد که نیروهای کشورش به طور قابل توجهی قابلیت‌های خود را تقویت کردند.

وی افزود: «توسعه تمام نیروهای مسلح روسیه، تأمین جدیدترین انواع سلاح‌ها و تجهیزات در سال ۲۰۱۸ به صورت متعادل صورت گرفت… همچنین اولویت سال آینده، تقویت نیروهای استراتژیک هسته‌ای و راه اندازی سامانه‌های موشکی پیشرفته است، که قادراند جدیدترین سامانه‌های ضد موشکی جهان را ردیابی و منهدم کنند».

پوتین تاکید کرد: «مسکو موفقیت‌های قابل توجهی در تولید سلاح‌های پیشرفته به دست آورده است… که هدف از تولید این نوع سلاح‌ها، تأمین امنیت کشور در دهه‌های آینده است و باعث ارتقای دو برابر توان نظامی ما خواهد شد و تعادل قدرت و ثبات در جهان را نیز تقویت خواهد کرد».

وی یادآور شد: «سامانه‌های جدید روسیه باعث ‌شد کسانی که به گفتمان دشمنانه عادت کرده‌اند، قبل از همه چیز به خوبی فکر کنند».