کری امروز پرونده های یمن ، ایران و «داعش» را با مقامات عربستان بررسی می کند

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفت که توافقنامه نظامی که به تازگی بین لندن و منامه منعقد شد، خدمات خود را به تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج ارائه خواهد داد، و حضور بریتانیا در بحرین به سود این کشورها خواهد بود.

فالون در ریاض در حضور جمعی از رسانه ها از جمله «الشرق الأوسط»، در اظهاراتی گفت که کشورش اجرای توافقنامه با منامه را آغاز کرد و کار در حال حاضر در طراحی ساختمان پایگاه نظامی و ساخت مکان هایی برای اسکله کشتی ها در جریان است و انتظار می رود که در پایان امسال این کارها به پایان برسد.

از سوی دیگر، فالون گفت که بریتانیا آموزش معارضان سوری را در این ماه آغاز خواهد کرد وی مجدداً تکرار کرد که می توان سازمان افراطی داعش را از طریق سیاسی و فرهنگی و فکری شکست داد.

در همین راستا، جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز برای بحث و بررسی پاره ای قضایا وارد ریاض خواهد شد و با سران این کشور دیدار خواهد کرد. از جمله قضایایی که مورد بررسی خواهد گرفت بحران یمن، مبارزه با تروریسم و نبرد ائتلاف بین المللی بر ضد «داعش»، به علاوه پرونده هسته ای ایران خواهد بود. برخی منابع دیپلماتیک آمریکایی به «الشرق الأوسط» گفتند که کری بعد از آن، با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج در ریاض دیدار خواهد کرد. این نشست که قرار بود در لندن برگزار شود، در آخرین لحظات به دلایل لجستیکی به پایتخت عربستان منتقل شد.

استوارت ویت معاون سخنگوی رسمی سفارت آمریکا در عربستان گفت که کری با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار خواهد کرد و دیدگاه دولت آمریکا را نسبت به اوضاع کنونی در یمن به اطلاع وی خواهد رساند.