بستن شهر قدیمی پس از کشته شدن یک فلسطینی دیگر

فلسطینی ها در حال رویارویی با نیروهای اسرائیلی در قدس – عکس از خبرگزاری فرانسه

فلسطینی ها در حال رویارویی با نیروهای اسرائیلی در قدس – عکس از خبرگزاری فرانسه

روز گذشته، إسرائیل هشدار داد که اگر فلسطینیها «انتفاضه سومی» را به راه بیندازند به مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین حمله خواهد کرد.  این در حالی است که نیروهای اشغالگر اسرائیل شهر قدیمی در قدس را پس از کشته شدن یک فلسطینی دیگر بستند.

منابع نزدیک به دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفتند: «عملیات نظامی (سپر دفاعی ۲)، مانند حمله قبلی که در مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۲ رخ داده بود، با هر گونه انتفاضه ای مقابله خواهد کرد ».

این منابع به برگزاری جلسه ای دولتی اشاره کردند که در آن در مورد حملات خشونت آمیز علیه آنچه که به نام «تروریسم فلسطینی» می نامد، تصمیم گیری شد. روز گذشته و پیش از این، نتنیاهو دستور سرعت بخشیدن به روند تخریب خانه های متعلق به مبارزان فلسطینی را داد.

علاوه بر این پلیس إسرائیل اقدامات استثنایی دیگری را تحمیل کرد، که اکثریت فلسطین های قدس شرقی ، از افراد غیر مقیم در شهر قدیمی را شامل شد. منابع امنیتی گفتند: «طی دو روز، به کسی غیر از اسرائیلی ها و ساکنان این شهر و گردشگران و صاحبان فروشگاه ها و دانش آموزان، اجازه ورود داده  نشد».

اما در شهر رام الله، محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین، از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، خواست که به طور عجولانه، حمایت های بین المللی را از مردم فلسطین فراهم کند.