یک سازمان تندرو مسؤلیت بمب گذاری های عدن را به عهده می گیرد… سخنگوی امنیتی: گروه های وابسته به صالح هستند

عکس اختصاصی «الشرق الأوسط» از داخل یک درمانگاه سیار که اخیراً برای امداد رسانی به بیماران محاصره شده مضایا وارد این شهر شده است

عکس اختصاصی «الشرق الأوسط» از داخل یک درمانگاه سیار که اخیراً برای امداد رسانی به بیماران محاصره شده مضایا وارد این شهر شده است

عبد الرقیب فتح وزیر دولت محلی در دولت یمن روز گذشته بر ناکامی تمامی تلاش های سازمان ملل متحد برای شکستن محاصره و وارد کردن کمک های امدادی به استان تعز، به استثنای عملیات فرود هوایی نیرهای ائتلاف عربی، تأکید کرد. فتح  در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض از تکرار شدن تراژدی شهرک مضایا در سوریه، در استان تعز در یمن هشدار داد. شهر مضایا چند روز پیش پس از بر ملا شدن میزان آسیب های وحشتناک به ساکنان شهر در اثر محاصره از سوی نظام و جلوگیری از ورود مواد غذایی به آن جا، جهان را شگفت زده کرد.

در همین راستا، یک سازمان مسلح در عدن مسؤلیت حمله دو روز پیش به منزل سرهنگ شلال علی شایع هادی، مدیر امنیتی استان را به عهده گرفت. این سازمان که خود را «ارتش اسلامی عدن» نامگذاری کرده است، در بیانیه ای که «الشرق الأوسط» نسخه ای از آن را به دست آورد، به ادامه عملیات تروریستی تهدید کرد. شایف الحریری سخنگوی امنیتی گفت: «گروه های ترور وابسته به علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق و حوثی ها، از یک اتاق عملیات مدیریت می شوند». وی افزود: «هدف این عملیات تروریستی نشان دادن نا امن بودن عدن است».

از سوی دیگر، خالد محفوظ بحاح، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر گفت: «با وجود تمامی دستاوردهای نظامی به دست آمده و عملیاتی که برای آزاد سازی برخی شهرها و استان های یمن انجام شد، اما هنوز هم برای توقف جنگ و آغاز مرحله صلح واقعی و دائمی تلاش می کنیم». وی که با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در ابوظبی سخن می گفت افزود: «جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد باید با قدرت برای اجرای تمامی قطعنامه های شورای امنیت و الزام طرف های کودتا گر به پذیرش و اجرای کامل این قطعنامه ها تلاش کنند».