نگرانی آمریکا از فعالیت های تهران… الجبیر: ایران اولین حامی تروریسم است و با آن مقابله می کنیم

پادشاه عربستان سعودی هنگام استقبال از جان کری وزیر خارجه آمریکا – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان سعودی هنگام استقبال از جان کری وزیر خارجه آمریکا – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و دو طرف آخرین تحولات منطقه، و تلاش های انجام شده برای آن را مورد بحث قرار دادند. دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات سوریه و همچنین اهمیت رویارویی با دخالت های ایران در امور داخلی کشورها پرداختند.

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی در این دیدار حضور داشت.

کری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت کشورش از فعالیت های ایران در برخی کشورهای عربی، و حمایت مداوم تهران از حزب الله لبنان، که نزدیک به ۸۰ هزار موشک به آن داده است، احساس نگرانی می کند. وی اشاره کرد که ایالات متحده نگرانی های کشورهای خلیج از ایران پس از لغو تحریم های هسته ای را درک می کند، و واشنگتن به شراکت با کشورهای شورای همکاری در برابر هر گونه تهدیدی متعهد است.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز به نوبه خود گفت، وزرای خارجه کشورهای خلیج، نقش ایران در منطقه و دخالت ها و چگونگی مقابله با آن ، و این که تهران حامی اول تروریسم و سازمان های تروریستی است را با وزیر خارجه آمریکا مورد بحث قرار  دادند.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره اعلام فرمانده سپاه پاسداران ایران مبنی بر آموزش ۲۰۰ هزار مبارز در کشورهای عربی، تأکید کرد این تصریحات خصمانه و هجومی است و از میزان درستی آن ها اطلاعی نداریم؛ و عربستان سعودی و کشورهای عربی آماده اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای دفاع از سرزمین و ملت خود هستند و این دخالت ها غیر قابل قبول است و برای رویارویی با آن ها تلاش می کنیم.