بیروت: جوسلین اعور

عباهای سمیره توفیق خواننده زن و محبوب جهان عرب به طور ویژه ای در ذهن مردم عرب نقش بسته است.
به گزارش الشرق الاوسط، شاید وی از اولین زنان هنرمندی بود که عبا را در زمینه موسیقی و ایفای نقش در ویدیو کلیپ ها باب کرد و آن را به یک مد تبدیل کرد و از حالت پوشش و حجاب سنتی درآورد.

سمیره توفیق هر بار که بر روی صحنه برای خوانندگی می‌رفت، یک مدل و طرح جدید عبا را بر تن می‌کرد.

اما اکنون این همه عباهای سمیره کجا است و چگونه از آنها محافظت می‌کند؟ سمیره در جواب این سوال می‌گوید: «متأسفانه ولیم خوری طراح لباس معروف لبنانی آن زمان، برخی از عباهای مرا برای نمایش در شوی لباس به امانت می‌گرفت اما هیچ‌وقت پس نداد.

سمیره توفیق از ابتدا و همیشه عباهای خود را متناسب با شرایط محیطی بادیه نشینان سِت می‌کرد. و برای خود یک مد خاص و منحصر به فردی داشت.
وی در گفتگو با «الشرق الاوسط» در این زمینه می گوید: «عبا برای من در طول تاریخ هنری خودم، یک شاخصه اساسی از استایلم بود، بلکه به عنوان بخشی از شناسنامه و اثر هنری عربی من بود.»

وی می افزاید: «عباها بخش مهمی از زندگی هنری من بود و تا اکنون نیز اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهم… همچنین طرح‌های لباس کلاسیکی را خیلی دوست دارم به خصوص برندهای ایتالیایی.‌.. اکثرا لباس‌هایم را از لندن و ایتالیا خرید می‌کردم.»

وی در پاسخ به اینکه اکنون از طرح‌های کدام طراحان لباس استفاده می‌کنید، می گوید: «من همه طراحان لباس را دوست دارم و کارهایشان را می‌پسندم اما شخص به خصوصی را مد نظر قرار ندارم و ناگفته نماند طراحان زن معروفی از لبنان، امارات و سعودی برای من عباهای شیک و زیبا به عنوان هدیه می‌فرستند».

سمیره توفیق خواننده و بازیگر مطرح شرق که اکنون در سن ۸۲ سالگی به سر می برد، متولد سوریه و دارای تابعیت لبنانی است و به عنوان خواننده برتر بادیه شهرت یافته است.

او که اکنون در سوئد زندگی می کند در دوره هنرنمایی در اوپراهای اروپایی و آمریکایی به هنرمندی پرداخته بود.