کمیسیون سلطنتی سعودی یک استودیوی طراحی برای کمک به دانشجویان راه‌اندازی کرد

دانشجویان دانشگاه هاروارد با توجه به وجود میراث فرهنگی و منظره‌های طبیعی و جذاب استان العلا در سعودی، طرح‌های خود را برای نمای معماری این استان ارائه می‌دهند.
به گزارش الشرق الاوسط، کمیسیون سلطنتی استان العلا، با حضور ۱۲ دانشجو و دو استاد «دانشکده مطالعات عالی طراحی» در دانشگاه هاروارد آمریکا، استودیوی طراحی معماری ویژه این پروژه را افتتاح کرد.
استان العلا به عنوان یک گنجینه‌ای از میراث فرهنگی و آثار باستانی منحصر به فرد به شمار می‌رود و دارای اماکن طبیعی جذاب برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.
دانشجویان دانشگاه هاوارد این استان را به عنوان موضوعی برای پایان‌ناهه‌های خود برای فارغ التحصیلی انتخاب کردند. چراکه چشم‌انداز این استان برای آنها یک فرصت‌ و زمینه‌ای مثبت برای تحقیقات اکتشافی و شیوه‌های نوین طراحی به شمار می‌رود.
برنامه دانشجویان دانشگاه هاروارد شامل دیدار با همتایان سعودی خود در رشته طراحی در دیگر دانشگاه‌های کشور و مشارکت آنها در زمینه‌های مختلف طراحی معماری در استان العلا است.
قرار است این دانشجویان پس از بازگشت به دانشگاه هاروارد، از مواد و اطلاعات جمع آوری شده در طول سفر خود برای شروع پروژه طراحی معماری نوآورانه اقدام کنند و سناریوهای مجازی سازی مختلفی با همکاری اساتید خود برنامه‌ریزی کنند.
آرانشا مونوز کریادو رئیس بخش طراحی و عمرانی شهری استان العلا در این زمینه گفت: «این استان از دیرباز یک نقطه عطف تاریخی برای تبادل تجاری، دانش و فرهنگ بود… ما از حضور گروه دانشجویان دانشگاه هاروارد برای انجام مطالعاتشان در این استان خرسند هستیم».
استان العلا، واقع در شمال غرب کشور سعودی است که یکی از اماکن فوق العاده زیبا و دارای تعداد زیادی از آثار باستانی و میراث فرهنگی طبیعی و انسانی است.
«مداین صالح» به عنوان معروف‌ترین منطقه در استان العلا و اولین آثار باستانی سعودی ثبت شده در سازمان «یونسکو» است.
منطقه «مداین صالح» مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار دارد و یکی از شهر اصلی جنوبی سرزمین پادشاهی نبطیها در گذر تاریخ بود.
این منطقه بیش از ۱۰۰ مقبره‌ی سنگی بزرگ را در خود جای داده است و تا کنون به خوبی پا بر جا مانده است. این بناهای سنگی با نماهای استادانه از ماسه سنگ حکاکی شده است.