یمن خواستار توقف حمایت حزب‌الله از حوثی‌ها شد

ملحم الریاشی وزیر اطلاع رسانی لبنان شکوائیه معمر الاریانی وزیر اطلاع رسانی یمن را در خصوص حمایت حزب الله از حوثی‌ها، به قوه قضائیه لبنان تقدیم کرد.
الریاشی به الشرق الأوسط گفت «از وزیر یمن تشکر می‌کنم و تاکید می‌کنم که لبنان بر سیاست بی طرفی پایبند است» و تعدی به کشورهای عربی و یا دخالت در امور آنها را نمی‌پذیرد.
وی تاکید کرد در این خصوص با قاضی سمیر حمود دادستان کل دیدار داشته و «شکوائیه وزیر یمن را برای بررسی به وی واگذار کرده است».
گفتنی است وزیر اطلاع رسانی یمن از دولت لبنان و وزیر اطلاع رسانی آن خواست که به سیاست بی‌طرفی خود پایبند بمانند و در توئیتی نوشت «حزب الله که جزئی از دولت لبنان است به حمایت‌های لجستیک خود به شبه نظامیان حوثی ایرانی که در لبنان فعال هستند اکتفا نکرده است بلکه حاشیه جنوبی بیروت را نیز تبدیل به پایگاهی برای اطلاع رسانی کودتای یمن کرده است تا به مقابله با نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی پرداخته و آنها را بدنام کند».
وی از لبنان خواست که به سیاست بی‌طرفی خود که پیش‌تر در خصوص اتفاقات منطقه اعلام کرده بود پایبند بماند و برای توقف فعالیت‌های تخریبی و محرک شبه نظامیان حوثی وارد عمل شود که در قالب فعالیت‌های سیاسی و امنیتی با حمایت مالی حزب الله صورت می‌گیرد.
وی درخواست کرد فعالیت «شبکه ماهواره‌ای المسیره، پایگاه‌های الکترونیکی و ده‌ها عنصر وابسته به این شبه نظامیان در لبنان» متوقف شود و تاکید کرد «این فعالیت‌های غیرقانونی به طولانی شدن جنگ کمک کرده و به امنیت و استقرار یمن آسیب وارد می‌کنند همچنین روابط دو کشور و مردم آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند».
گفتنی است پایگاه شبکه ماهواره‌ای «ساحات» در حاشیه جنوب لبنان است و شبکه ماهواره‌ای «مسیره» که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد با حمایت حزب الله در یمن فعالیت می‌کند.
مواضع سیاسی این دو شبکه همسو با مواضع دیگر شبکه‌های وابسته به حزب الله و ایران از جمله «المنار»، «المیادین» و «العالم» است.