در این موزه از جلوه‌های ویژه بصری، فضاپسازی، نورپردازی و آینه‌ها استفاده شده است

شهر دبی با افتتاح موزه معما در نظر دارد، با بازی‌های ذهنی و جلوه‌های ویژه و ترفندهای بصری بازدیدکنندگان را شگفت زده کند.

به گزارش الشرق الاوسط، اسویکیوا مدیرکل موزه گفت: شعبه‌های مختلف این موزه از زمان بازگشایی اولین شعبه آن در زاگرب پایتخت کرواسی در سال ۲۰۱۵ سریعترین رشد و پیشرفت را داشته است.
در این موزه، گروهی از طراحان، مهندسین و معماران با به‌کارگیری ترفندهای ویژه و با استفاده از فضاها، نورپردازی و آینه‌ها، طرح‌های خاصی را پیاده و حقه‌ها و بازی‌های ذهنی زیبایی را خلق می‌کنند که برای بازدیدکنندگان باورکردنی نباشد.
آویتکا سینگ یکی از بازدیدکنندگان این موزه در این باره گفت: بازدید از این موزه یک تجربه منحصر به فرد بود.
وی افزود: «با خاطرات بسیار زیبایی از این موزه خارج می شویم که فقط عکس‌ها می‌توانند آن را زنده نگه دارند، به همین دلیل عکس‌های بسیار زیادی گرفتیم، جاهای زیادی باقی مانده که هنوز از آنها بازدید نکرده‌ایم. ما در اینجا لحظات بسیار زیبایی را تجربه کردیم. این موزه مکانی بسیار عالی برای دیدن است.»
واروارا اسویکیوا در این باره گفت: «با افتتاح موزه معما در دبی، کشور امارات نهمین کشور جهان است که این موزه را دارد. این موزه بعد سرگرمی و تفریحی دبی را تکمیل می‌کند. تعداد زیادی از مدارس با برگزاری اردوهای تفریحی، دانش آموزان خود را به این مکان آوردند تا از تخیلات و راز و رمز و ترفندهای آموزشی این موزه بهره برده و لذت ببرند. قیمت بلیط این موزه ۸۰ درهم (حدود ۲۱ دلار) برای هر شخص و برای کودکان زیر ۱۵ سال ۶۰ درهم (حدود ۱۶٫۳ دلار) است. هزینه را‌ه‌ اندازی این موزه ۴ میلیون درهم (حدود یک میلیون دلار) بوده که پس از افتتاح موزه در مسقط پایتخت عمان، دومین موزه معما در منطقه به شمار می‌رود.»
اسویکیوا افزود: قرار است ۶ شعبه دیگر این موزه تا پایان سال جاری در نقاط مختلف جهان افتتاح شود.