حوثی ها در پاسخ به «پیروزی رویایی» دست به بازداشت در صنعا زدند

بازگشت مجدد عبد ربه منصور هادی به همراه هیئت وزرا به یمن

بازگشت مجدد عبد ربه منصور هادی به همراه هیئت وزرا به یمن

ریاست جمهوری یمن تأکید کرد که بازگشت روز گذشته عبد ربه منصور هادی به همراه هیئت وزرا، به عدن پایتخت موقت این کشور، با هدف نظارت بر تمامی پرونده های مهم در یمن، از جمله آزاد سازی کامل تمامی استان ها از چنگ شبه نظامیان شورشی می باشد.

برخی منابع بازگشت دوباره رئیس جمهور به عدن را نهایی اعلام کردند. هادی از زمانی که شبه نظامیان حوثی و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق در ماه مارس (فروردین ماه) گذشته این شهر را تصرف کردند، از عدن خارج شده بود.

محمد مارم، مدیر دفتر ریاست جمهوری یمن گفت که رسیدن هادی به عدن، یک سفر نیست بلکه بازگشت  دائمی به یمن برای نظارت بر تمامی پرونده های مهم در این کشور است، که از جمله آن ها نظارت مستقیم بر عملیات نظامی کنونی در استان تعز است که نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی در آنجا عملیات «پیروزی رویایی» را برای آزادی این استان از چنگ شبه نظامیان حوثی و صالح آغاز کردند.

مارم برای «الشرق الأوسط» توضیح داد: «هادی برای اداره امور کشور به صورت طبیعی، و تکمیل باقی مانده دو عملیات «طوفان قاطع» و «بازگرداندن امید» در عدن حضور دارد».

بازگشت هادی همزمان با تشدید عملیات نظامی شبه نظامیان شورشی، به ویژه پس از شکست هایی که در دو استان تعز و شبوه متحمل شدند صورت می گیرد. تشدید عملیات «انتقامی» حوثی ها شامل حملات، بازداشت و اعدام مخالفان در صنعا و الحدیده است.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل (در نیویورک) شورشیان را به اعمال محدودیت های سفر بر فعالان و جلوگیری از خروج آن ها از کشور متهم کرد.