تاریخ اعلام آزادی شهر در افق

 نیروهای وفادار به دولت آشتی ملی لیبی پس از بازگرداندن بندر شهر سرت از چنگ داعش در حال پیشروی به سوی مرکز شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای وفادار به دولت آشتی ملی لیبی پس از بازگرداندن بندر شهر سرت از چنگ داعش در حال پیشروی به سوی مرکز شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

سرتیپ محمد الغصری سخنگوی نیروهای  وفادار به دولت آشتی ملی لیبی گفت عملیات «البنیان المرصوص» که به پیشنهاد فرستاده سازمان ملل در لیبی توسط نیروهای وفادار به دولت آشتی ملی به ریاست فایز السراج انجام شده است همچنان ادامه دارد. اما وی از مشخص کردن تاریخی برای آزادی شهر سرت از چنگ سازمان داعش که از اواسط سال گذاشته آن را در کنترل دارد خود داری کرد، با این حال اشاره کرد آزادی شهر در افق است.

الغصری به «الشرق الأوسط» گفت: نمی توانیم تاریخ احتمالی برای آزاد سازی شهر اعلام کنیم، و امیدواریم این زمان فردا باشد؛  اما نبرد هنوز در جریان است و نمی توانیم پایان قریب الوقوعی  برای آن  پیش بینی کنیم.

الغصری توضیح داد تعداد قربانیان نیروهای شرکت کننده در عملیات تا کنون از ۱۳۰ کشته بیشتر شده است. وی ادامه داد: «با توجه به گفته نیروهای دولتی، با گذشت تقریباً یک ماه از آغاز عملیات نظامی که با هدف بازگرداندن سرت آغاز شده است، سازمان داعش در منطقه حد فاصل بین مرکز و شمال این شهر ساحلی محاصره شده است» نقشه ای که دفتر رسانه ای عملیات آن را منتشر کرد نشان می دهد سازمان داعش در حال حاضر تنها مساحتی به اندازه بیست کیلومتر در داخل سرت را در کنترل دارد.