بحث و بررسی جنگ بر علیه تروریسم با امیر قطر

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در سفر کوتاه چند ساعته روز گذشته خود به دوحه، با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، روابط دوجانبه و جنگ بر علیه تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

معصوم در اظهاراتی به خبرنگار «الشرق الأوسط»، که هیئت رسانه ای وی را همراهی می کرد، درباره آنچه به عنوان «چشم انداز مشترک خلیج» نامید گفت که در سایه دو سفر به عربستان طی یک ماه، و همچنین سفر روز گذشته وی به قطر، این چشم انداز به سوی عراق در حال تبلور است. وی افزود: «آنچه در قطر شنیدم نزدیک به چیزی بود که از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پیش از آن از ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه فقید این کشور شنیده بودم، این امر در مورد کویت که روابط با آن پس از سفر چند وقت گذشته نخست وزیر حیدر العبادی در حال بهبود است نیز صدق می کند».

معصوم درباره رایزنی با امیر قطر گفت: «همه چیز را کاملاً آشکار و صادقانه مورد بررسی قرار دادیم و جنبه امنیتی در مقدمه رایزنی ها بود». در همین راستا رئیس جمهور عراق توضیح داد که شیخ تمیم تأکید کرد که قطر با همه شکل های تروریسم مخالف است و برای کمک به عراق در مبارزه بر ضد تروریسم آمادگی دارد».

بنا به گفته پایگاه ریاست جمهوری عراق، معصوم به بحران آوارگان در عراق اشاره داشت و به دنبال مشارکت قطر در حل مشکل آوارگان و کمک در بازسازی مجدد مناطق بحران زده بویژه آماده سازی مدارس برای دانش آموزان و فرزندان خانواده های آواره است.