اسفندیار رحیم مشایی دیروز هشدار داد در آینده پشت پرده بعضی چیزها گفته خواهد شد، سخنانی که می تواند تداوم تهدیدهای پیاپی اما مبهم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در چند سال گذشته تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اسفندیار رحیم‌مشایی روز چهارشنبه با اشاره به سکوت طولانی مدت خود گفت: “ما دوسال است که سکوت عمیق و گسترده کرده‌ایم. ما می‌دانستیم و می‌دانیم برنامه چیست و در آینده پشت پرده بعضی چیزها را خواهیم گفت. امیدواریم با فضایی که در کشور پیش خواهد آمد، خیلی از مسایل را با مردم در میان بگذاریم و از آنها پنهان نکنیم.” مشاور رییس جمهور ایران در توضیح این سکوت گفت: “فلسفه سکوت ما این است که ما از طراحی‌های آنها باخبر بودیم و می‌دانستیم که آنها قصد دارند تصویری بسیار مشوش و نادرست از ما ارایه کنند تا با برخوردهای بد و نهایتا حذف ما، راه احمدی‌نژاد ادامه پیدا نکند.”

سخنان رحیم مشایی صرف نظر از اینکه به چه توطئه های فرضی اشاره می کند، به خوبی یادآور تهدیدهای معروف محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کنونی مبنی بر افشای ناگفته ها و اسنادی کلیدی است که البته این تهدیدها به جز یک مورد تحقق نیافت.

در واقع روش تیم حامی مشایی که در رأس آنها شخص رئیس جمهور ایران قرار دارد مشابه همان سخنان تهدید آمیز معروف محمود احمدی نژاد مبنی بر “بگم، بگم” است، تهدیدهایی که به ویژه از هنگام انتخابات سال ۱۳۸۸ آغاز شد و اکنون در سطحی وسیع تر به سفرهای استانی رئیس جمهور هم سرایت کرده است.

رییس جمهور ایران چندی پیش در بازگشت از نخستین سفر از دور چهارم سفرهای استانی خود به سمنان گفت: «همه اتفاقاتی که در یک سال و نیم گذشته رخ داده، قابل بیان کردن نیست» تا با بیان این چند جمله به لحن چند سال گذشته‌اش درخصوص افشاگری‌هایی که وعده‌اش را می‌داد، ادامه دهد.

احمدی نژاد همچینین در خوزستان گفت« به من گفتند فلانی اگر روت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم؟»، «گوشه پرونده‌تان بالا برود دیگر جایی بین ملت نخواهید داشت»، «شما در برابر اراده ملت ایران به حساب نمی‌آیید، بگذارید ملت متوجه شوند که آنها چه کسانی هستند تا جایگاه آنها نزد مردم ذلیل شود.» این سخنان رییس جمهور ایران نشان داد وی و همراهانش همچنان از بازی تهدید به افشاگری لذت می برند و البته به نظر می رسد از این حربه نیز برای حمایت از نامزد مورد علاقه اش یعنی رحیم مشایی بهره می برد.

احمدی نژاد در تمام این سالها فقط یک بار عملا اما باز هم به صورتی مبهم به افشاگری پرداخت، زمانی که در واکنش به استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی ایران، تصاویر ویدئویی را نمایش داد که به ادعای او فساد مالی یکی از برادران علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی ایران و صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه را افشا می کرد. این اقدام احمدی نژاد واکنش تند اما سنجیده بسیاری مقامات و از جمله رهبر جمهوری اسلامی را در پی داشت.

آیت الله خامنه ای در اواخر بهمن پارسال در این باره گفت: “این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده در دادگاه دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، غلط، نامناسب، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.” وی گفت: “این کار شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.” رهبر جمهوری اسلامی همچنین تأکید کرد: “بنده فعلا نصیحت می‌کنم.”