دادستانی کل رباط روز گذشته اعلام کرد: «۱۵ مضنون در قضیه قتل دو گردشگر در حومه مراکش به قاضی پرونده‌های تروریستی ارجاع داده شدند».
به گزارش الشرق الاوسط، دادستان کل پادشاهی مراکش در دادگاه تجدید نظر در رباط در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادستانی کل از قاضی پرونده خواست با مظنونین در خصوص اتهامات وارده یعنی «تشکیل باند برای آماده‌سازی و انجام اقدامات تروریستی، تعرض عمدی به جان افراد، مشارکت در قتل عمد و ارتکاب اعمال وحشیانه در حین انجام جنایت» تحقیق کند».
در این بیانیه آمده‌است: «به نظر می‌رسد سه نفر از متهمیمن، دیگران را برای انجام اقدامات تروریستی تشویق و ترغیب کرده بودند».
این بیانیه افزود: «دادستانی کل از قاضی پرونده خواست دستور موقت بازداشت این افراد را صادر کند».
دادستان کل پادشاهی در بیانیه ای به این مطلب اشاره کرد که دفتر مرکزی تحقیقات قضایی به تحقیقات خود در این پرونده ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود ۷ شخص دیگر نیز طی چند روز آینده به دادستانی کل ارجاع داده شوند.
گفتنی است لویزا وستر گریسبرسن (۲۴ ساله) دانمارکی و مارین اولاند (۲۸ ساله) نروژی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ که تعطیلات خود را در جنوب مراکش سپری می‌کردند به دست افراد تروریست به قتل رسیدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی جسد قربانیان در منطقه‌ای در مراکش که مخصوص پیاده‌روی و کوهنوردی است کشف شدند. قاتلین این دو دانشجو را در ابتدا با ضربات چاقو مورد هجوم قرار داده و سپس سر آنها را بریدند.
مقامات مراکش تاکنون ۲۰ متهم در مشارکت در این جنایت تروریستی را دستگیر کرده‌است.
مقامات همچنین روز شنبه از دستگیری یک شخص سویسی ساکن مراکش با «ایدئولوژی افراطی و خشونت‌آمیز» خبر دادند. احتمال می‌رود این فرد نیز در این جنایت مشارکت داشته‌است.
۴ مضنون اصلی این پرونده چند روز پس از ارتکاب جنایت مذکور دستگیر شدند، به گزارش مقامات این افراد اعضای یک باند وابسته به داعش هستند که ظاهراً با سازمان‌های افراطی در سوریه و عراق ارتباطی ندارند.
رهبر این گروهک تروریستی عبدالصمد ایجود یک دستفروش ۲۵ ساله است که پیش از این به تلاش برای رفتن به مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه متهم شده بود.