برای دومین بار و طی دوهفته، جمعیت «لقاء سیده الجبل/دیدار بانوی کوه» خبر از لغو برنامه همایش سالانه‌اش داد و اعلام کرد به آنها اجازه برگزاری این برنامه را نداده‌اند. هتل روتانا از اجرای برنامه در آنجاعذرخواسته است. هتل پریستول نیز پیش از این برخورد مشابهی داشت. جمعیت، حزب الله را پشت این مخالفت می‌بیند و قدرت سیاسی را به تسلیم در برابر نیروی پنهان با مدیریت یک حزب متهم کرد.

در کنفرانس خبری که جمعیت در انجمن روزنامه‌نگاران برگزار شد، نماینده سابق پارلمان فارس سعید گزارشی از روند ماجرا ارائه کرد که منتهی به لغو این نشست شد. همچنین دبیر انجمن عونی الکعکی تأکید کرد« هر لبنانی‌ها حق دارد نظرش را بگوید… خاموش کردن اندیشه در لبنان ممنوع است».

سعید یادآورشد که دو هفته پیش با هتل پریستول برای اجرای برنامه همآهنگ کردیم و مکان جهت اجرای برنامه نشست در هفتم ماه جاری رزرو شد، چند ساعت پس از اعلام عنوان برنامه « پایان دادن به قیمومیت ایران بر تصمیمات ملی در دفاع از قانون اساسی و حمایت از زندگی مشترک» با جمعیت تماس گرفتند و خبر از لغو رزرو دادند به دلایلی که گفتند از اراده آنها خارج است.

سعید افزود:« از طریق شبکه تلویزیونی الجدید خبردارشدیم که سعید وفیق صفا، مدیر امنیت و ارتباطات حزب الله به تلویزیون خبر داده که او در تماسی که با مدیریت هتل داشته از آنها خواسته برنامه را لغو کنند به این بهانه که ما را به حاشیه جنوبی بیروت دعوت کرده‌اند».

او توضیح داد:« به نظرما این جسارت در پذیرش مسئولیت به معنای ارسال پیام است وما آغاز سرکوب آزادی‌های سیاسی و آزادی بیان را اعلام کردیم. در ده نوامبر در کنار تجمع مدنی لبنانی و چند جمعیت و تشکل سیاسی دیگر، سمیناری برای حمایت از آزادی‌ها در لبنان در خانه مرکزی حزب کتائب برگزار کردیم». او اشاره کرد« جمعیت در این مدت با هتل روتانا در تماس بود و برای برگزاری نشست در روز ۱۴ اکتبر اجازه مکتوب کسب کردیم. بخشی از هزینه‌ها را پرداختیم اما روز ۱۱ اکتبر نامه‌ای از مدیریت هتل دریافت کردیم که خبر از لغو رزرو می‌داد».

پس از همه این اتفاقات سعید می‌گوید« لبنان در معرض عملیات سرکوب به منظور خاموش کردن همه صداهایی است که به قیمومیت ایرانی در لبنان اعتراض دارند. قدرت سیاسی به طور کامل تسلیم قدرت پشت پرده‌ای شده که حزب الله اداره‌اش می‌کند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم کسانی را که تلاش می‌کنند به قیمومیت ایران بر لبنان معترض باشند حذف کنند».

او قدرت سیاسی در لبنان را متهم کرد که« همه زمام امورش را به کلونی واقعی تسلیم کرده و این او را شریک در جرم دوختن دهانها و سرکوب آزادی‌های می‌سازد. در برابر این واقعیت ما اعلام می‌کنیم مصمم و مصر هستیم که مبارزه پایان دادن به کلونی ایران در لبنان را ادامه دهیم و امور را به حالت عادی برگردانیم».

سعید ور به لبنانی‌ها گفت:« تا وقتی که حزب الله با اتکا به اسلحه غیرقانونی‌اش به تنهایی برای کشور تصمیم می‌گیرد، مسئله‌ای به نام حکومت ملی در لبنان قادر به حل مشکلات مردم لبنان نخواهد بود».