درگیری نیروهای نظام سوریه و داعش در مرزهای السویدا ادامه دارد
در طول ۴۸ ساعت گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش در منطقه شرقی رود فرات صورت گرفته است.
به گزارش الشرق الأوسط، این حملات که شدیدترین حملات دو طرف از ابتدای سال جاری بوده است، بعد از بمباران‌های نیروهای دموکراتیک به پشتیبانی نیروهای ائتلاف شروع شد.
براساس گزارش دیده بان حقوق بشر در سوریه، حملات در شرق رود فرات تاکنون بیش از هزار انفجار در پی داشته است.
این حملات از روز سه شنبه تا دیروز در محورهای الباغوز، السوسه، هجین و چند محور دیگر ادامه داشت و داعش توانست به دلیل طوفان‌های شدید شن و شرایط نامناسب آب و هوایی، در مناطق نیروهای دموکراتیک پیشروی کند.
دیده بان حقوق بشر گفت «داعش توانست گروهی از نیروهای دموکراتیک سوریه، دو پرسنل نظامی و دو غیرنظامی را در منطقه حقل التنک به دام بیاندازد و آنها را در ماشین‌های ضدگلوله‌شان محاصره کند. تا اینکه نیروهای ائتلاف بعد از تاخیر زیاد به دلیل طوفان‌های شن با هواپیماهای خود به آنجا آمدند و با حمله به محاصرکنندگان، محاصره شدگان را آزاد کردند».
براساس آمار دیده بان حقوق بشر، طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۹  نفر از نیروهای داعش کشته شده و ۵۰ نفر زخمی شدند.
 با این آمار جدید، تعداد کل نیروهای کشته شده داعش تا کنون به ۳۱۶ نفر رسید و ممکن است این تعداد بیشتر شود؛ چرا که بسیاری از نیروهای زخمی داعش در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.
اما از میان نیروهای دموکراتیک سوریه دست کم ۲۸ نفر کشته و بیش از ۶۰  زخمی شدند.
از سوی دیگر در حومه دمشق و مرزهای آن با السویدا نیز نیروهای نظام سوریه حملات خود را به آخرین منطقه اشغالی داعش ادامه داده و در حال بمباران تلول الصفا هستند.
آنها قصد دارند تا با کمک هم‌پیمانان خود در این منطقه پیشروی کرده و با تحت فشار قراردادن نیروهای داعش آنها را وادار به تسلیم کنند تا بدین وسیله به حضور آنها در این منطقه پایان دهند.
اما در مقابل نیروهای داعش نیز سعی دارد تا با حملاتی سخت از آخرین منطقه اشغالی خود محافظه کند.
اقیلم جغرافیایی این منطقه نیز به داعش کمک کرده است تا با نصب تله‌ و انجام حملات غافلگیر کننده تعداد زیادی را بکشند.