در هنگام فیلمبرداری فیلم «معراجی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی در شهرک سینمایی تهران، انفجاری رخ داد که بر اثر آن پنج نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری های ایران، جواد شریفی راد مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران، یک بدلکار و یکی از کارگران شهرک سینمایی در این انفجار جان خود را از دست دادند.

به گفته مسعود ده نمکی کارگردان فیلم «معراجی ها» این انفجار در حالی رخ داد که جواد شریفی راد قصد داشت با استفاده از بنزین، یک انفجار بزرگ ایجاد کند. این انفجار ایجاد شد و ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتومبیل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار پارک بود اصابت کرد. در اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتومبیل خود بود به همراه عباس رنجبر کشته شد.

همچنین رضا فرجی که در صحنه این حادثه حضور داشت نیز کشته شد. یک کارگر صحنه و بدلکاری که سوار بر خودرو بود نیز از دیگر کشته شده های این حادثه هستند.

محمود رضوی تهیه کننده فیلم نیز اسامی دو نفر از مجروح شدگان را اعلام کرد و گفت: «حمید شهیری طراح صحنه و رضا مولایی مجروح شدگان این حادثه هستند که هر دو به بیمارستان منتقل شده‌اند و متاسفانه ۵ نفر در صحنه حادثه شهادت وار کشته‌ شده‌اند. »

ده نمکی در توضیح دلیل این انفجار گفت: «بررسی این مسئله نیاز به بحث‌های تخصصی دارد و هنوز نتیجه ای اعلام نشده است و در حوزه تخصصی ما هم نیست که در این حوزه نظر دهیم.»

محمود رضوی تهیه کننده این فیلم نیز اسامی دو نفر از مجروح شدگان را اعلام کرد و گفت: «حمید شهیری طراح صحنه و رضا مولایی مجروح‌شدگان این حادثه هستند که هر دو به بیمارستان منتقل شده‌اند.»

در همین حال عباس شوقی عضو هیئت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما با تأیید خبر انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود ده‌ نمکی گفت: «مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون مسوولان حفاظتی و حراستی اجازه نمی‌دهند چنین موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد منفجره جنگی استفاده کنیم.»

تولید مجموعه سینمایی و فیلم معراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی شهرک سینمایی تهران از مهر ماه سال جاری آغاز شد.

بخش‌هایی از این فیلم که درباره خاکسپاری کشته‌های گمنام جنگ ایران و عراق است، در دانشگاه تهران فیلمبرداری شده است. این فیلم در مراحل پایان کار بود و قرار بود در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود.