اوضاع در قدس همچنان پر تنش است - عکس از رویترز

اوضاع در قدس همچنان پر تنش است – عکس از رویترز

رئیس مجلس ایران درباره هدف صهیونیستها در یهودی سازی قدس هشدار داده و خواستار واکنش جدی دولت‌های اسلامی و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران روز یکشنبه گفته است: «گرچه ملت غیور فلسطین با حرکت انقلابی خود عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کردند، اما موضوع تاسف‌آور این است که کشورهای اسلامی این چنین درگیر مسائل درونی خود باشند و اختلافات مذهبی را بزرگ کنند و با رفتار تروریستی، بدترین لطمه را بر امت اسلامی بزنند.»

شهر قدس از روز جمعه هفته پیش تاکنون و پس از حملات روزانه نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و بستن درهای آن به روی نمازگزازان فلسطینی، تنش آلود بوده است و درگیری هایی در محله های مختلف این شهر به وقوع پیوسته است.

مقامات اسرائیل این جمعه هم بار دیگر محدودیت هایی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی اعمال کردند و از ورود مردان زیر ۳۵ سال به مسجد الاقصی (برای اقامه نماز جمعه) جلوگیری کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، هفته پیش اقدام اسرائیل در بستن مسجد الاقصی بر روی نمازگزاران فلسطینی را اعلام جنگ توصیف کرد.

عدنان الحسینی وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تصمیم اسرائیل به بستن مسجدالاقصی ناشی از شکست این دولت در اداره امور قدس است.

شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین هم پیشتر گفته است که بستن مسجد الاقصی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی که برای نخستین بار از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ صورت می گیرد، تلاشی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

وی اظهار داشت که این اقدام توطئه ای جدید برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و باید به این اقدام خطرناکی که تعرض به حق سیاسی، دینی و قانونی مسلمانان در مسجد الاقصی است، توجه نمود.

وی تاکید کرد: عملیات بستن مسجد الاقصی به هر دلیلی که باشد، یادآور بهانه های واهی صهیونیست ها پس از کشتار دردناک در حرم شریف ابراهیمی در سال ۱۹۹۴ است که مقدمه ای برای تقسیم زمانی و مکانی این حرم شریف شد.