استاندار الحدیده: نبرد در ساحل متوقف نخواهد شد… اشراف بین‌المللی بر بندر الحدیده را نمی‌پذیریم

ژنرال طارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور فقید یمن روز گذشته موفق شد هزاران تن از اعضای حزب کنگره عمومی خلق یمن را به مناسبت سالگرد کشته شدن عمویش در شهر الخوخه واقع در جنوب استان الحدیده گرد هم آورد. در این تجمع الحسن الطاهر، استاندار الحدیده و تعدادی از بزرگان قبایل و اعضای پارلمان یمن حضور داشتند.
به گزارش الشرق الاوسط، این اجتماع یادآور جشنواره‌هایی بود که صالح در زمان حیات خود برگزار می‌کرد. طارق صالح دو روز پیش از برگزاری این تجمع در توییتی گروه‌های حوثی را به یک غده سرطانی تشبیه کرده و وعده داده بود که این گروه‌ها را ریشه‌کن کند.
ژنرال طارق صالح، پس از پیوستن به مبارزه با حوثی‌ها در جبهه سواحل غربی در ماه آوریل گذشته در کنار لشکر العمالقه (غول پیکر) و مقاومت تهامه، رهبری مقاومت ملی یمن که با عنوان «پاسدارن جمهوری» شناخته می‌شود را به عهده دارد.
شرکت کنندگان در مراسم بنرهایی در حمایت از رئیس‌جمهور سابق یمن و عارف الزوکا، یکی دیگر از رهبران حزب کنگره و شعارهای ضد حوثی را در دست داشتند و بر ادامه مبارزه تا بازپس‌گیری همه مناطق یمنی از چنگ حوثی‌ها تأکید کردند.
الحسن الطاهر، استاندار الحدیده در سخنانی در این تجمع، انتفاضه صالح ضد حوثی‌ها که سال گذشته با کشته شدن وی پایان یافت را «نشان دهنده پیروزی اصول انقلاب و جمهوری» دانست و گفت: «حوثی‌ها به دلیل جنایاتی که در حق مردم یمن مرتکب شده‌اند، مجازات خواهند شد. آزادی مردم در سواحل غربی در نتیجه مبارزه ملت یمن و از خود گذشتگی‌های ارتش ملی و مقاومت یمن است که توانستند خسارت‌های بزرگی را به حوثی‌ها و کارشناسان نظامی ایران و مزدوران لبنانی آنها (حزب‌الله) وارد کنند».
با وجود فشارهای بین‌المللی برای آتش‌بس و قانع کردن شبه‌نظامیان برای تحویل مسالمت‌آمیز الحدیده و بندر آن، استاندار الحدیده گفت: «نبرد سواحل غربی در وسط شهر الحدیده متوقف نخواهد شد واین شهر مانند آنچه حزب‌الله بر سر بیروت آوردند، تقسیم نخواهد شد. بندر الحدیده هیچ‌گونه اشراف خارجی را نمی‌پذیرد و با هر گونه طرحی که به حاکمیت ملی ما لطمه وارد کند، مقابله خواهیم کرد. الحدیده آنگونه که توطئه‌گران برنامه‌ریزی کرده‌اند نخواهد بود و ارتش و مقاومت یمن باید مسئولیت خود در قبال وظیفه ملی و دینی خود را انجام دهند و تا آزادی کامل شهر و بندر آن از مبارزه دست نکشند».