وزیر حمل و نقل سعودی سیستم فنی حمل و نقل جاده‌ای را افتتاح کرد

 

ریاض: فتح الرحمن یوسف

دولت سعودی برای جذب بیش از ۱۸٫۶ میلیارد دلار سرمایه در زمینه نفت تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی می‌کند.
به گزارش «الشرق الاوسط»، این در حالی است که وزارت حمل و نقل نیز سعی در افزایش کیفیت و بهبود مدیریت خود براساس استانداردهای جهانی سیستم حمل و نقل دارد.
نبیل العامودی وزیر حمل و نقل سعودی در دیدار با فرانسوا گوییت سفیر فرانسه بر تلاش وزارت خود برای انتقال تجارب جهانی به خصوص در زمینه حمل و نقل عمومی همچون راه‌آهن و مترو، استفاده از مدیریت تراکم و کنترل کیفیت هوا، کاهش ترافیک، بهبود سطح ایمنی ترافیک و مدیریت و راه‌اندازی فرودگاه‌ها تأکید کرد.
وی اظهار کرد که سعودی شاهد اتوماسیون کردن بخش حمل و نقل در بهترین سطح براساس استانداردهای جهانی خواهد بود.
وزیر حمل و نقل سعودی همچنین بر اهمیت سازمان حمل و نقل عمومی به نقش داشتن در احداث ابزارهای فنی از طریق راه‌اندازی زیرساخت‌های محکم برای پلتفرم‌های دیجیتال برای استفاده در آینده تأکید کرد.
وی دو روز گذشته هنگام راه‌انداری سیستم فنی حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد این فناوری در آینده سعودی را تبدیل به مرکز لجستیک جهانی می‌کند که سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا را به هم وصل می‌کند. در واقع این کار در راستای تحقق «چشم‌انداز ۲۰۳۰»، آسان سازی ماموریت، کاهش فشار بر مسیرها و فعال کردن تحول دیجیتالی است که ضامن جنبه‌های استراتژیک از جمله آلودگی و تراکم ترافیک است.
العامودی اعلام کرد حدود یک میلیون کامیون در کشور برای حمل و نقل کالاها از بندرها و گذرگاه‌های زمینی فعال است که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد ملی دارد.
وی تأکید کرد سیستم فناوری جدید به افزایش کیفیت خدمات و بالا بردن رتبه پادشاهی سعودی در شاخص عملکرد لجستیک (LPI) کمک می‌کند.
وزیر حمل و نقل سعودی با اشاره به اینکه سیستم فناوری باعث افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود، عنوان کرد: ایمان داریم که بخش خصوصیِ فعال در بخش حمل و نقل این حق را دارد که محیطی شفاف و عادلانه برای جذب سرمایه داشته‌باشد که از طریق تسهیل کسب مجوزها، کارت‌های عملیاتی، اسناد و اقدامات از طریق درگاه «نقل» امکانپذیر باشد.