در قتل یکی از امداد گران به نام مولر دست داشت

کایلا مولر امداد گر آمریکایی که در ماه فوریه (بهمن ماه) گذشته توسط سازمان داعش به قتل رسید – عکس از الشرق الأوسط

کایلا مولر امداد گر آمریکایی که در ماه فوریه (بهمن ماه) گذشته توسط سازمان داعش به قتل رسید – عکس از الشرق الأوسط

روز گذشته برخی منابع آگاه آمریکایی با کمال تعجب اعلام کردند که هدف اصلی حمله اخیر آمریکا، که توسط نیروهای ویژه در شهر دیر الزور سوریه انجام شد، ابو سیاف یکی از فرماندهان داعش و مسؤل نفت و گاز و دارایی این سازمان، نبوده است، بلکه هدف این حمله همسر او «ام سیاف» بود که در این عملیات دستگیر شد.

نزدیک به صد سرباز توسط بالگردهایی به فرماندهی آمریکا از عراق به سوریه رفتند و شب جمعه این عملیات را در میدان نفتی العمر در دیر الزور انجام دادند، که باعث کشته شدن ۳۲ نفر از عناصر «داعش» از جمله ۴ تن از فرماندهان این سازمان شد.

منابع آمریکایی گفتند که هدف این عملیات زن ابو سیاف، فرمانده تونسی سازمان بود، که در شکنجه و قتل کایلا مولر، امداد گر آمریکایی دست داشت، که پس از اسارت مورد شکنجه قرار گرفت و در فوریه (بهمن ماه) گذشته توسط این سازمان به قتل رسید. علاوه بر این زن ابو سیاف در دیگر فعالیت های «داعش» نیز نقش حیاتی داشت.

بنا به گزارش کمیته سوری هماهنگ سازی عملیات، یک مترجم عراقی به همراه نیروهای ویژه بود که سؤالات خود را بر زن ابو سیاف که توسط این نیروها دستگیر شد متمرکز کرده بود.

یکی از مسؤلان آگاه به پرونده های مبارزه با تروریسم گفت که این سازمان تروریستی خانم مولر، کارمند امداد را به عنوان یک همسر اجباری یا یکی از کنیزان به ابو سیاف بخشید.