پنتاگون از مشارکت {بسیج مردمی} در عملیات رمادی به شرط کار تحت فرمان بغداد حمایت می کند

عناصری از شبه نظامیان عصائب اهل الحق در حال نگهبانی از مقر خود در شهر بصره... شبه نظامیان خود را برای نبرد رمادی به همراه بسیج مردمی آماده می کنند – عکس از خبرگزاری فرانسه

عناصری از شبه نظامیان عصائب اهل الحق در حال نگهبانی از مقر خود در شهر بصره… شبه نظامیان خود را برای نبرد رمادی به همراه بسیج مردمی آماده می کنند – عکس از خبرگزاری فرانسه

اظهارت روز گذشته آمریکا و ایران منعکس کننده آغاز مسابقه ای بین تهران و واشنگتن برای آزاد سازی شهر رمادی، مرکز انبار، بزرگترین استان عراق، بود. این شهر دو روز پیش به دست سازمان تروریستی داعش سقوط کرد.

و در حالی که علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه ای رهبر ایران، در بیروت گفت که اگر بغداد از ایران درخواست کند که برای مقابله با این سازمان طرحی را به اجرا بگذارد، ایران این دعوت را پاسخ خواهد داد، در مقابل کاخ سفید، سقوط رمادی را یک شکست توصیف کرد اما بر حمایت از عراق برای آزاد سازی این شهر تأکید کرد.

اما در زمینه میدانی، شبه نظامیان بسیج مردمی به تجمع خود در پایگاه الحبانیه (شرق رمادی) ادامه دادند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که با مشارکت بسیج مردمی در آزاد سازی رمادی مخالفت نخواهد کرد مشروط به اینکه این نیروها تحت فرمان بغداد عمل کنند.