منابعی به «الشرق الأوسط»: عمانی ها به عبدالملک حوثی توصیه کردند که از حمله به جنوب خود داری کند

شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان و فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس

شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان و فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس

روز گذشته عربستان بار دیگر، حمایت خود را از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مشروع یمن در مقابله با حوثی ها، تجدید کرد و آمادگی کشورهای عربی برای اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با «تجاوز» گروه «انصار الله» حوثی، را اعلام کرد.

شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فلیپ هاموند، همتای بریتانیایی خود در ریاض تأکید کرد که ریاض برای هر درخواستی از سوی هادی برای منافع یمن، در هر زمینه و هر نوعی که باشد، آماده است. وی هشدار داد که در صورتی که برای هرج و مرج یمن به راه حل مسالمت آمیزی نرسند، کشورهای عربی برای حمایت منطقه، از «تجاوز» گروه حوثی، اقدامات ضروری را اتخاذ خواهند کرد.

در حالی که شبه نظامیان حوثی، در شهر تعز یمن، در حال آمادگی نظامی هستند تا به ظاهر به سوی شهر عدن در جنوب این کشور، که هادی پس از فرار از محاصره حوثی ها در صنعا به آن پناه برد، پیشروی کنند؛ منابعی از معارضان جنوبی یمن در خارج به «الشرق الأوسط» گفتند که عمانی ها روز گذشته، به عبدالملک الحوثی نصیحت کردند که از تصمیم حمله به جنوب صرف نظر کند و او را از ارتکاب هر گونه «حماقتی که باعث از دست دادن تمامی پیروزیهای او در شمال می شود» برحذر کردند.

روز گذشته در تحولی دیگر، و بنا به گزارش های خبری، قرار است امروز جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن، انتقال گفتگوهای بین نیروهای سیاسی به خارج از یمن را اعلام کند. گزارشها تأکید کردند که گفتگوها، تا زمان رسیدن به توافق نهایی در ریاض، به دوحه منتقل خواهند شد.