جنگنده های ائتلاف حملات خود را به صنعا و زادگاه صالح افزایش می دهند و انبارهای شورشیان را در نزدیکی باب المندب بمباران می کنند

جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان همراه خلبانان عربستانی شرکت کننده در طوفان قاطع در پایگاه هوایی ملک خالد (عکس از بندر الجلعود)

جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان همراه خلبانان عربستانی شرکت کننده در طوفان قاطع در پایگاه هوایی ملک خالد (عکس از بندر الجلعود)

روز گذشته مقاومت مردمی در جنوب یمن، با پشتیبانی حملات «طوفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی، دستاوردهای قابل توجهی کسب کرد. نیروهای مقاومت مردمی توانستند نیروهای شورشیان حوثی و علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن را در مناطق مختلف در جنوب کشور، از جمله شهر عدن و پایگاه استراتژیک العند در شمال این شهر را مجبور به عقب نشینی کنند.

شاهدان عینی گفتند که حوثی ها برای دومین روز متوالی در اطراف بندرگاه اصلی تجمع کردند ولی نتوانستند کنترل آن را به دست گیرند، آنها همچنین از دو منطقه مسکونی «دوار حجیف» و «القلوعه»، مشرف به شهر، عقب نشینی کردند.

مقاومت جنوبی پس از درگیری با حوثی ها موفق شدند دو جاده در استان ابین به سمت شرق عدن، که به ساحل شهر منتهی می شوند را مسدود کنند.

پس از حملات هوایی ائتلاف، نیروهای حامی عبدربه منصور هادی نیز توانستند پس از عقب نشینی دهها تن از حوثی ها و نیروهای وفادار به صالح، پایگاه العند را به دست گیرند.

در شهر ضالع در شمال عدن، نیروهای ائتلاف برای اولین بار کمک های نظامی شامل خمپاره ، نارنجک ، تفنگ، مهمات ، تجهیزات ارتباطاتی و عینک دید در شب، در خارج از شهر عدن، پایین انداختند.

نبردهای خونین در جنوب منجر به کشته شدن دست کم ۹۴ تن شد که ۵۷ نفر از کشته شدگان در عدن از حوثی ها و نیروهای وفادار به صالح و کمیته های مردمی بودند.

این در حالی است که نیروهای ائتلاف حملات خود را به صنعا و منطقه سنحان در شرق پایتخت که زادگاه علی عبدالله صالح است را افزایش دادند.

سرتیپ احمد بن حسن عسیری سخنگوی ائتلاف به نوبه خود توضیح داد که تعداد زیادی انبار مهمات در داخل خاک یمن وجود دارد که شبه نظامیان حوثی پیوسته در آنها سلاح ذخیره می کنند و نیروهای ائتلاف در حال هدف گیری آنها هستند. وی اشاره کرد که تحرکات به سوی جزیره میون در نزدیکی باب المندب کنترل می شود و نیروهای ائتلاف با انجام حمله ای تلاش حوثی ها برای ذخیره سازی در آنجا را ناکام گذاشتند.