بهبود گردشگری داخلی به لطف روحیه ملی که پوتین ایجاد کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیمیتری مدودف نخست وزیر این کشور در حال کباب کردن گوشت در سوشی در جنوب روسیه – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیمیتری مدودف نخست وزیر این کشور در حال کباب کردن گوشت در سوشی در جنوب روسیه – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

پس از سقوط ارزش روبل روسی، از اواخر سال گذشته، گردشگری خارجی برای بسیاری از افراد طبقه متوسط در روسیه به امری دست نیافتنی تبدیل شد، که این امر باعث شد روس ها به کشف دوباره کشور خود بپردازند.

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یکی از بزرگ ترین چالش ها در زندگی روس ها، توانایی سفر به خارج بود، زیرا این تغییر به گشودگی جامعه بسته روسیه کمک کرد و گردشگران، هر کس به اندازه توانایی خود به خارج سفر کردند، به طوری که گروه های طبقه متوسط روس ها، سواحل ترکیه و مصر و تونس و تایلند را پر کردند.

به نظر می رسد که سال گذشته تغییر بزرگی رخ داد. پس از آن که جزیره کریمه به روسیه ملحق شد، و روسیه از غرب دور شد، کسانی که در زمینه امنیتی روسیه کار می کردند سفر به خارج را متوقف کردند. بنا به گفته مایا لومیدز، مدیر اجرایی شرکت روسی«آسوسییشن تور اوپریشن»، با آغاز فصل تابستان، کارکنان در شرکت های دولتی، به منظور جلوگیری از آزار و اذیت مافوق خود در محل کار، به خصوص کسانی که شرایط سیاسی و یا احیاناً تحریم های اقتصادی مانع از سفر آن ها به خارج شد، شروع به انجام سفرهای داخلی کردند.

وی افزود که پیشنهاد عدم سفر به خارج افرادی که در زمینه امنیتی کار می کنند، عملاً تبدیل به ممنوعیت از سفر نزدیک به ۴ میلیون گردشگر شده است.

در عین حال کاهش ارزش ارز تبدیل به سودی در گردشگری داخلی شده است. به طوری که شاخص های اولیه نشان دهنده افزایش گردشگری داخلی به میزان ۲۰ در صد در سال جاری است. زیرا گردشگری داخلی منافع دیگری دارد، و برای کشور مفید است، چرا که روسیه مملو از روحیه ملی گرایی است که دولت ولادیمیر پوتین در آن ها دمیده است.