فرماندهان نظامی سعودی از آمادگی و استقرار نیروهای هوایی این کشور به منظور برپایی رزمایش هوایی مشترک میان این کشور با تونس خبر دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، این رزمایش هوایی نخستین رزمایش میان نیروهای هوایی سعودی با تونس است که دو هفته به طول می‌انجامد. رزمایش هفته آینده در تونس برگزار خواهد شد.

سرتیپ ستاد خالد السهیان وابسته نظامی سفارت سعودی در تونس هدف از این رزمایش را تبادل تجربیات میان دو نیروی هوایی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این عملیات در آماده‌سازی کادر هوایی و ایجاد فرصت‌ها برای تبادل اطلاعات در حوزه امداد و پشتیبانی فنی، توسعه مهارت‌های جنگی، انجام عملیات مشترک با نیروهای تونسی و همچنین آموزش در اجرای عملیات هوایی در محیط‌های متفاوت نقش خواهد داشت.

در همین باره، سردار خلبان محمد الشهرانی، فرمانده نیروی هوایی سعودی شرکت‌کننده در این مانور اعلام کرد که مرحله آماده‌سازی نخستین رزمایش تونس–سعودی پس از آمادگی تمامی شرکت‌کنندگان کادر هوایی، فنی و اداری فرماندهی نیروهای هوایی سعودی به پایان رسید.

الشهرانی همچنین تصریح کرد: این رزمایش در راستای تلاش‌های وزارت دفاع سعودی صورت می‌گیرد که شامل برنامه‌های سالانه برای آموزش نیروهای مسلح به منظور حمایت از پیوندهای همکاری و روابط میان نیروهای هوایی سعودی با نیروهای هوایی تونس می‌شود.