فرماندار مأرب به «الشرق الأوسط»: دستگاه های ارتباطی و سلاح ایرانی در دست حوثی ها

خالد بحاح نخست وزیر یمن در حال گفتگو با فرمانده نیروهای عربستان سعودی در شهر عدن – عکس از رویترز

خالد بحاح نخست وزیر یمن در حال گفتگو با فرمانده نیروهای عربستان سعودی در شهر عدن – عکس از رویترز

روز گذشته ارتش یمن با حمایت نیروهای ائتلاف، پس از نبردهای سنگینی که مدت زیادی به طول انجامید، با آزادی سد مأرب از دست شبه نظامیان حوثی و پیروان علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، پیروزی مهمی به دست آورد.

سلطان العراده فرماندار مأرب به «الشرق الأوسط» گفت که آزادی منطقه سد، از طریق عملیات نظامی موفقیت آمیزی صورت گرفت. ارتش ملی و نیروهای زمینی با پوشش هوایی نیروهای ائتلاف توانستند خسارت های بشری سنگینی به شبه نظامیان حوثی و صالح وارد کنند و بسیاری از آن ها را به اسارت گرفتند، و سلاح و تجهیزات نظامی بزرگ و متنوع، و همچنین دستگاه های ارتباطاتی که همراه آن ها بود به دست آوردند که روی آن ها نوشته هایی به زبان فارسی بود که نشان می دهد منبع آن ها ایران است.

در همین راستا، تدارکاتی برای عملیات آزاد سازی استان الجوف در مجاورت مأرب آغاز شده است. سرتیپ امین العکیمی، فرمانده «تیپ النصر» در الجوف، تأکید کرد که در دو روز گذشته بین فرماندهان ارتش ملی و نیروهای ائتلاف جلسات طولانی برگزار شد و طی آن ها نقشه آزادی الجوف مورد بررسی قرار گرفت. وی تأکید کرد که عملیات آزاد سازی وقت زیادی نخواهد برد.

از سوی دیگر، و در راستای اجرای دستورات ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، روز گذشته سومین کشتی  کمک های انسان دوستانه در بندر المعلا در جنوب یمن پهلو گرفت. این کشتی حامل مواد امدادی از جمله غذا و دارو برای کمک به یمنی های است و مورد استقبال خالد محفوظ بحاح نخست وزیر و معاون رئیس جمهور یمن و همچنین تعدادی از مسؤلان یمنی و گروه متخصصی از مرکز امداد رسانی و فعالیت های بشر دوستانه ملک سلمان قرار گرفت.