برخی منابع به «الشرق الأوسط»: تعدادی کمربند انفجاری آماده برای استفاده خنثی شد

unnamed

یکی از افراد وابسته به سازمان تروریستی داعش، برای فریب جوانان و شستشوی مغزی آنها و متقاعد کردن آن ها برای اجرای طرح های جنایت کارانه سازمان، یک خانه در ریاض پایتخت عربستان اجاره کرده بود.

بنا به اطلاعات به دست آمده توسط «الشرق الأوسط»، فرد دستگیر شده، بر اساس اعلامیه روز گذشته وزارت کشور عربستان سعودی، فهد فلاح سلیمان الحربی نام دارد و نقش رهبر را ایفا کرد و خانه ای اجاره کرد تا نوجوانان را پس از فریب دادن در آن جا جمع کند، که از جمله این افراد، احمد الزهرانی و برادر او محمد بودند که تحت تعقیب امنیتی بودند وهفته گذشته بازداشت شدند و پس از آن مشخص شد که او برای آن ها خانه ای اجاره کرده بود تا اعمال جنایتکارانه خود را در آن جا برنامه ریزی کنند.

این منابع گفتند که فرد تحت تعقیب دیگری به نام عقیل عمیش المطیری، در رویارویی با نیروهای امنیتی در ریاض کشته شد. مأمورت او استخدام افراد و پناه دادن به آن ها بود. المطیری یکی از افراد لیست ۸۵ نفره تحت تعقیب بود که از عراق بازگشت داده شد و به مدت سه سال زندانی شده بود.

منابع همچنین اشاره کردند که حملات پیشگیرانه و عملیات ناگهانی به باندهای تروریستی، منجر به خنثی شدن یک عملیات آماده برای اجرا، و همچنین خنثی شدن کمربندهای انفجاری شد که قرار بود تروریستها، در عملیاتی که هنوز مکان های آن مشخص نشده بود، از آن ها استفاده کنند.

بنا به اعلام سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی، دستگاه های امنیتی، عملیات ناگهانی همزمانی را در ریاض و شهر دمام در منطقه شرقی انجام دادند که منجر به دستگیری سه نفر، از جمله یکی از رهبران تروریستی و کشته شدن ۲ تن دیگر شد که یکی از آن ها مأموریت استخدام و پناه دادن افراد را داشت.

بنا به گفته سرلشکر الترکی، دو باند در آستانه اجرای عملیات تروریستی قرار داشتند که به مرحله پیشرفته ای از تدارکات رسیده بود.

در بیانیه ای که روز گذشته اعلام شد همچنین آمده است که این باند با عملیات سابق تروریستی از جمله انفجار انتحاری در مسجد نیروهای اضطراری در عسیر و همچنین کارگاه مواد منفجره ای که در یکی از استان های نزدیک ریاض کشف شده بود، در ارتباط است. عبد العزیز زید الشمری و عقیل عمیش المطیری پس از اقدام به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی، کشته شدند.