باجه های خالی لوفت هانزا در فرودگاه مونیخ - رویترز

باجه های خالی لوفت هانزا در فرودگاه مونیخ – رویترز

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا دیروز در دومین روز خود باید پایان می یافت. به تبع این اعتصاب دو روزه لوفت‌هانزا تمامی پروازهای طولانی‌مدت فرودگاه فرانکفورت را لغو شده بود که به این ترتیب ۱۶۶ هزار نفر در فرودگاه فرانکفورت سرگردان شدند.

خلبانان و کمک‌خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۰ اکتبر اعتصاب یک روزه ای با لغو پروزاهای داخلی و کوتاه‌مدت آغاز کردند اما با اعلام این که پاسخ کارگشایی دریافت نکردند، این اعتصاب را تمدید کردند. دیروز سه شنبه ۲۱ اکتبر شامل پروازهای بلند‌مدت و میان‌قاره‌‌ای لوفت‌هانزا نیز شد.

اعتصاب خلبانان لوفت‌هانزا سه‌شنبه شب یک دقیقه مانده به ساعت ۲۴ خاتمه پیدا کرد. در مدت اعتصاب در فرودگاه فرانکفورت که مهمترین فرودگاه تردد پروازهای شرکت‌هواپیمایی لوفت‌هانزا است، تمامی هواپیماهای این شرکت بر زمین مانده‌اند.

اتحادیه خلبانان ورینیگونگ که نماینده ۵ هزار و ۴۰۰ خلبان لوفت هانزا است، تلاش دارد امکان بازنشستگی پیش از هنگام برای خلبانان را حفظ کند. براساس مقررات داخلی لوفت‌هانزا خلبانان این شرکت می‌توانند در سن ۵۵ سالگی تقاضای بازنشستگی زودهنگام کنند. آن‌ها در سال‌هایی که تا سن بازنشستگی رسمی دارند از دستمزدی معادل ۶۰ درصد آخرین حقوق خود برخوردار خواهند شد.

براساس همین مقررات خلبانان لوفت‌هانزا باید در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شوند.

سخنگوی سندیکای کمک‌خلبان‌های لوفت‌هانزا اعلام کرده است که اگر لوفت‌هانزا با اعضای این سندیکا موافقت نکند، آنها اعتصاب دیگری برنامه‌ریزی خواهند کرد.

این هشتمین اعتصاب خلبانان لوفت هانزا در سال جاری میلادی بود. اعتصاب کنندگان خواستار افزایش حقوق و مزایای اقتصادی هم هستند.

در مقابل لوفت‌هانزا این سندیکا را به همکاری نکردن با آنان متهم کرده است.

این شرکت می‌گوید هزینه‌های پرسنلی لوفت‌هانزا به عنوان مثال تا ۵۰ درصد بیشتر از شرکت‌های هواپیمایی کشورهای دیگر آسیایی است و لوفت‌هانزا با توجه به بازار تنگ رقابت، چاره‌ای جز حذف بخشی از حقوق و مزایای کارمندان خود ندارد.